Ska jag eller ska jag inte? Det är frågan...

Sitter här och funderar om man skulle låsa bloggen så att jag är den enda som kan se vad som skrivs. Är lite smått sugen på det faktiskt. Bara kunna skriva allt jag känner och gå tillbaka och titta på om några månader/år. Det kanske är bara en tanke eller kanske inte. Jag vet inte.

Idag har det varit plugg och sedan är det ju fredag och babysim. Hämtade därför Sandra och Melle som hade varit iväg hos mormor och morfar. Vi kom dit ganska tidigt och satte oss därför ner för att vänta. Dagen i ära skulle jag få bada med Melle. Så när det var dags att byta om stegade vi in i killarnas omklädningsrum. Det hann nog inte gå 2 minuter förrän lilleman började gråta. Jag satte honom på golvet för att byta om och precis när jag satte ner honom började han storgråta. Så jag fick ta upp honom och när han sedan lugnat sig lite försökte jag sätta ner honom igen. Likadant denna gången. Det slutade med att jag fick hålla honom samtidigt som jag bytte om. Det var inte världens lättaste men jag fick iaf på mig ett par badbyxor till slut. När Melle sedan skulle få på sig ett par badbyxor så brast det för honom igen. Så jag fick ta upp honom och trixa på honom sina badbyxor. När allt var fixat var man helt slut. Svetten lackade i pannan och jag måste verkligen hylla alla mammor. Att de klarar en hel dag utan att gnälla det minsta, det är stort.

När vi badade gick det bra. Det var roligt att få leka i vattnet och varmt och skönt. Allt gick bra tills de sista 5 minuterna. Då märktes det att Melvin inte fick sova klart innan han åkte till babysimmet. Han kanske även saknade mamma, jag vet inte, men han började bli riktigt kinkig och ledsen. Men det gick rätt bra ändå och jag får sammanfatta det med att det var trevligt och mysigt. Även om han är vild och inte alls vill göra övningarna rätt, haha.



När vi satte oss i bilen tog det inte många minuter innan lilleman somnade. Vi handlade lite godsaker eftersom det är fredag. Eller Sandra handlade och jag & melvin satt kvar i bilen eftersom han sov.

När vi kom åt vi lite och sedan fick Melvin glass. Eller glass och glass. Det var äppeldricka vi hade haft i frysen med en pinne i. Det gillade han inte särskilt mycket men han blev ändå så kladdig att det var tvunget att bli ett bad till.



Vi badade därför en gång till medan Sandra dammsög här hemma. Han lekte med ankorna medan jag tvättade av honom all kladdig äppeldricka. När han väl var ren och fin igen fick han lite gröt för att sedan sova. Han somnade verkligen snabbt. Vi la honom och 3 minuter senare sov han. Det är verkligen en perfekt nattning det.

Efter han somnat hade jag och Sandra en myskväll med lite godis och idol. Sedan blev det premiären av kändisdjungeln, ett program jag tokdissar. Nej inte mycket att hänga upp i julgranen.

Nu är det läggdags för ännu en dag är slut. Godnatt på er!


Kommentarer
Postat av: emma

Röstar på inte ;-)

2009-09-12 @ 17:28:06
URL: http://emmakoja.blogspot.com
Postat av: evelinafahlström

Haha vad söt den sista bilden var! :D



Jag måste bara erkänna att det vore riktigt tråkigt ifall du låste bloggen :(

2009-09-12 @ 18:39:30
URL: http://fevelina.blogg.se/
Postat av: Anonym

Tycker inte att du ska låsa bloggen för du skriver bra och roliga inlägg. =)

2009-09-13 @ 19:26:54
Postat av: Julia - Aupair i Norge

Ja tycker inte att du ska ha "privat blogg", vi vill ju läsa om er vardag ;)

2009-09-13 @ 22:18:59
URL: http://mittaupairlivinorge.blogg.se/
Postat av: Jennifer

Du ska inte stänga igen bloggen!

2009-09-14 @ 15:25:06
Postat av: Fanny

Tycker inte att du ska låsa din blogg. Den är riktigt rolig att läsa:)

2009-09-14 @ 23:00:53
URL: http://fannybengtsson.blogspot.com/
Postat av: Spånken

Tur att du gjort dina pass i gymmet med tanke på dessa badpojk-bilder;)

2009-09-18 @ 13:56:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0