Pluggdag!

Idag hade jag pluggdag här hemma. Sandra och Melle var ändå iväg så jag kunde faktiskt plugga hemma idag.

När dom kom hem stod maten på bordet. Lasagne med lite grönsaker. Det var riktigt gott efter några timmars pluggande. Melvin gillade också den maten han fick. Undertiden vi åt fick han lite majskrokar att sysselsätta sig med. Det gillar han riktigt mycket, han både leker och äter dom.


Sedan åkte vi och tippade och proppade bilen full med Sandras syskon. Vi åkte ut till deras mormor men där var Melvin riktigt grinig. Han var trött och mammig. När vi hade fikat så åkte vi och lämnade rasmus på hans träning. Nästa person att lämnas var Emmelie. När vi lämnat Emmelie sov Melvin 10 minuter innan vi kom hem.

Hemma fick han sin gröt och sedan badade han och Sandra. 33 grader var vattnet för det är samma som babysimmet som är på fredag. Men Melvin tyckte det var lika roligt som om det skulle vara 37 grader. Sandra däremot tyckte det var kallt och efter 10 minuters duschande hade hon återfått normal kroppstemperatur.

Jag skulle lägga Melvin, men det ville han banne mig inte. Därför fick han leka på sitt rum en stund. När han tröttnade på det kröp han ut till oss. Där kröp han runt ett tag innan vi tyckte det var läggdags för honom.


Jag la honom i sin säng. Men efter några sekunder började han gråta. Då låg han på andra sidan sängen. Men jag la honom ordentligt och denna procedur fortsatte likadant 4-5 gånger. Den sista gången la jag honom som vanligt och det dröjde inte många sekunder innan han sov.

Nu ikväll har Sandra suttit vid datorn och jag har spelat lite Wii, med viss hjälp av Rasmus. Nu är det sovdags här hemma. Godnatt!

Kommentarer
Postat av: Anonym

lägg in fler filmer på pöjken vettja =)

2009-09-03 @ 00:58:26
Postat av: Lina

ska ni gå på babysimmet i rödeby? vi ska gå i gruppen 14.20 med våra tjejer.

2009-09-03 @ 10:24:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0