Babysim!

Det blev inget inlägg som det var tänkt igår. Men jag har desto mer att berätta idag.

Igår var det en rätt avslagen dag får jag lov att säga. Det började med skola för min del sedan hem till Sandra och Melvin. Sandra mådde inte bra så jag tog hand om lilleman. Vi lekte lite hemma och sen gick vi och tippade en runda. Har blivit lite tipp och måste väl ändå säga att det har gått riktigt bra. Man får leva på den framgångsvågen ett tag nu, får se hur länge den håller i sig.


Efter lite gröt somnade lilleman riktigt bra i sin säng. Han vaknade inte förrän imorse någon gång.

Idag tog vi det lite lugnt här hemma. Efter att vi var färdiga tvingade jag ut Sandra och Melvin en runda. Var tvungen att göra ett arbete i skolan och med dom två hemma blir det inte lugnt en sekund. När de kom tillbaka var jag nästintill klar, men Melvin sov fortfarande så jag hann färdigt med det jag skulle.

När Melvin vaknade så var klockan mycket. Vi stressade för fullt med maten och slängde i oss det snabbt. För idag skulle vi på babysim. Första gången idag och man vill inte vara sen då. Men vi lyckades ändå pricka tiden med en marginal på 5 minuter.

Melvin och Sandra stegade i badet och det såg underbart ut. Alla barnen verkade trivas som fiskar i vattnet och de var så duktiga. Dom sjöng och gjorde lite "övningar" medan jag väntade på ett bra tillfälle att fota. Helt plötsligt var det över, snabbare än jag räknat med. Men man såg på barnen att de var väldigt trötta, eller iaf Melvin.
 


Efter babysimmet åkte vi hemåt. Det dröjde inte många minuter innan Melle somnade. Några minuter innan vi var hemma vaknade han och var på glatt humör igen. När vi kom upp till lägenheten satte vi ner Melvin på golvet en stund. Det slutade med att han gick och tog Mollys leksaker. Molly trodde Melvin ville leka så dom två satt där på golvet. Melvin höll leksakerna medan Molly jagade och slog på dom. Sådär höll de på en lång stund. Det såg så mysigt ut. Fast jag tycker lite synd om Molly. För så fort Melvin ser henne börjar han krypa efter henne. När han kommer fram tar han tag i henne och dreglar så att hon blir alldeles blöt. Men roligt verkar det ha. Även om det kan bli för mycket ibland, då får man vackert gå emellan och bryta. Men de är så fina ihop.



Sedan kom Melles mormor förbi en runda. Då drog Sandra fram städgrejerna så vi började städa. Ungefär samtidigt som vi var klara blev mormor hämtad och Melle skulle sova. Vi la honom men efter en halvtimme vaknade han och ville inte sova mer. Men då la vi honom i vår säng och där sover han fortfarande.

Har även spelat in en film som jag ska redigera och lägga in på bloggen imorgon (förhoppningsvis). Annars ser morgondagen ut att bli händelserik. Jag ska spela match och Sandra ska på bloggfest på kvällen så Melvin och jag blir själva hemma. Det ska bli riktigt skönt.

Vi hörs imorgon! Godnatt!


Kommentarer
Postat av: emma

Låter som att babysimmet var bra :-) Tyvärr fick vi ställa in eftersom hela familjen är förkylda.



Vad kul att Melvin kryper runt! Arvid är nära men han får inte ihop det riktigt, att han måste flytta sig med händerna också!

2009-09-05 @ 12:55:28
URL: http://emmakoja.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0