Vardagslyx!

Jag såg fram emot helgen. Jag gjorde verkligen det. Bara få ta det lugnt utan något plugg. Men icke, det har faktiskt blivit lite idag ändå. Men sedan har jag spenderat den mesta tiden med Melle och Sandra.

Han är otrolig den lille mannen. Han kan vinka nu, när han själv vill det vill säga. Dessutom har han lärt sig att klappa händerna. Det efter att vi lyssnat på klappa händerna när du är riktigt glad med Mora Träsk. Sen har han börjat pussas också. Ibland kryper han runt och smackar med munnen och ibland tar han tag i ansiktet med båda händerna och verkligen pussar en. Det är så roligt att det händer lite grejer.

Idag köpte vi en "skyddshjälm" till honom eftersom han ska ställa sig upp på allting han hittar, tex bord, tvättmaskin och vagn. Ibland händer det ju också att han trillar, som imorse. Då stod han vid sängen och ramlade och slog i huvudet. Det händer någon gång per dag så nu får vi se om hjälmen hjälper. Om han nu vill ha den på sig vill säga.

I torsdags lyxade jag till det. Tippet har gått bra den senaste tiden och kände därför för att unna oss något här i familjen. Eftersom Sandras bärbara dator har gått sönder så åkte jag och köpte en. Så den kan jag ha när jag skriver skolarbete men ändå kunna utnyttja här hemma. Sedan passade jag på att köpa ett par PoP-termobyxor till Melle också. Det är han värd.

Eftersom jag sitter på den bärbara datorn i soffan just nu har jag inte installerat bildprogrammet jag använder och kan således inte lägga upp några kort. Men det finns ju en dag imorgon också.

Melvin är fortfarande lite sjuk och har haft feber idag också. Men han har inte varit lika gnällig idag så vi kan ju hoppas att det snart är över. Det är inte roligt för någon om han är sjuk.

Imorgon ska jag döma lite ishockey. Sandra och Melvin vet jag inte vad dom ska göra riktigt. Nu ska jag gå och lägga mig för Melvin somnade i sin egen säng idag och kommer nog vakna om några timmar. Godnatt på er!

Kommentarer
Postat av: Jennifer

Tycker din blogg är väldigt rolig att läsa.

Kul att se Melvins utveckling och så. Har följt din blogg länge nu. Hittade hit redan innan Melvin hade fötts. :)

2009-09-24 @ 21:58:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0