-Mjau, sa Melvin!

Tiden går snabbt när man har roligt. Nu är det några dagar sen jag bloggade och det ber jag om ursäkt för. Grymt mycket att göra i plugget och nu börjar alldeles strax tentaplugget också.

Idag har vi varit hos min mormor som fyllde år. Där charmade Melvin henne och busade runt i köket som en galning. Sedan när vi fikade fick han lite majskrokar att äta, något han inte tackar nej till.

När vi packade ur vagnen från bilen märkte vi att det var punktering på ena hjulet. Vi tyckte det var ganska konstigt eftersom den stått i bilen. Det är väl nackdelen med lufthjul, men en punktering på 8 månader är inte så farligt. Det är trots allt 100 gånger skönare att köra med riktiga lufthjul.

Efter Melvin hade ätit idag kom Molly och satte sig på en stol bredvid honom. Han började ropa på henne och Sandra förklarade enkelt och bra att Molly sa mjau. Så Melvin började härma henne och säga något som lät precis som mjau. Riktigt roligt lät det.

Under ett par dagar har Melvin somnat i sin egen säng för att en halvtimme senare vakna och vara alldeles förtvivlad. Så var det även idag men han somnade snabbt om i vår säng. Annars har man han uppe i 2-3 timmar till och det är inte bra för någon av oss. Man behöver koppla av lite innan man ska sova annars kommer man inte orka i längden.

Melvin blev 8 månader igår, tänk var tiden går snabbt. Alltså är det snart 1-års jubileum på bloggen. Tror jag började skriva i november förra året så det är snart.

Måste även hylla Sandra som verkligen hjälper och stöttar mig. Utan henne hade jag nog inte orkat plugga så mycket som jag gör, det känns underbart. Visst är det jobbigt för henne också att jag inte är hemma lika mycket som i somras men jag ska ju inte plugga för evigt.

Nu ska jag gå och lägga mig för imorgon väntar en ny dag fullt av lek, plugg och stressande. Godnatt och tackar som ödmjukast för de kommentarer jag fått!

Kommentarer
Postat av: Johanna

Usch. Vi har haft krabb med våra lufthjul 3 ggr på 5 veckor. Vi har alltså åkt in och fixat det varje gång,.. Men det hjälper aldrig. :/ Jag är villig, att köpa en vagn med gummihjul istället. Jag struntar i hur det är att köra den. För nu är jag trött på det här! :)

2009-10-02 @ 13:57:01
URL: http://johannamarieolsson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0