Vilken härlig dag!

Imorse fick jag faktiskt sovmorgon till klockan 8. Jag som verkligen önskade mig en fick en för Melvin sov bra. Vid 8 vaknade han och då gick vi två grabbar upp. Vi låg och lekte lite i hans babygym och sedan lekte vi lite flygplan också. Det vill säga att jag håller upp honom som ett flygplan och busar med honom. 20 i 9 anländer en utvilad Sandra med ett jättesmile på läpparna. Jag och Melvin fixade så att hon fick lite extra sovmorgon, vilket hon verkligen förtjänade.

Efter vi gjort oss iordning kom moster Emmelie och Bibbe. De gick hem efter Robinson och det har varit en mycket härlig dag. Fast blev dock väldigt besviken på Robinson 2009! Hur kunde Ellenor vinna, själv tyckte jag Jarmo var den värdiga vinnaren. Vad tyckte ni?

Medan Sandra och Emmelie gick på stan fick Melvin sova middag, eller blir det lunch (1-tiden)? Han vaknade två gånger och det enda jag behövde göra för att han skulle sova var att ge han nappen som han tappade stup i kvarten. Men när Sandra kom hem gick det inte att sova mer, nej då hörde han ju hennes röst. Mammig som han är vaknade han till. Fast då hade han ändå sovit en bra stund.

Sedan åkte vi och handlade, vi skulle nämligen göra tacos här hemma. En mycket god middag blev det iaf och i goda vänners lag blev den inte sämre. Sedan var alla mätta och det hade inte varit fel att sova middag som Melvin skulle ha gjort. Men det blev istället dags för Melvins sista matstund. Den bestod av gröt med katrinplommon. Som vanligt när jag ska mata honom är det fullt med mat över hela honom (bilder läggs upp imorgon). Vanligtvis brukar det bara komma lite (ja, lagom iaf) runt munnen men idag tog han tag i haklappen och drog den över huvudet så hela han var full med mat sedan. Bilder på vår matstund kommer läggas upp imorgon. Sedan somnade han gott medan vi andra kollade på tv.

Nu ska jag gå och lägga mig för imorgon är det plugg och döma fotboll som gäller. Sedan ska jag busa med lilleman så mycket som jag hinner. För nu är det som sagt hur roligt som helst att busa med honom.

Godnatt!

Kommentarer
Postat av: S

JARMO!!!!

2009-05-31 @ 21:14:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0