Sover du?

Inatt när jag låg och kollade på tv innan jag somnade fick jag ett av världens konstigaste sms. Jag citerar det här:
"Sover du? Jag är utelåst och Räven är i skåne..."

Det visade sig att Robin hade låst sig ute och hade ingenstans att sova. Vi kom överens om att han skulle cykla hit och sova här under natten och på morgonen ringa sin hyresvärd. Det brukar ta 10 minuter att cykla från honom till mig och efter 20 minuter vi hade pratats vid hade han inte kommit fram. Jag undrade förstås var han hade tagit vägen och ringde honom och det visade sig att han var utanför.
 
Jag gick ner och öppnade för honom. Han kom instampade och var riktigt förbannad. Inte nog med att han låst sig ute utan cykelkedjan hade hoppat av för honom, när han cyklade till mig,  så när jag träffade honom var han på bristningsgränsen. Men jag lyckades få honom på bättre humör och jag tror han somnade ganska fort ändå.

Han lyckades få tag i sin hyresvärd nu imorse och cyklade hem vid 10-tiden.

Hur slutade den här historien? Robin lyckades komma in i sin lägenhet, med hjälp av sin hyresvärd, men med 500kr mindre i plånboken. Ganska dyr hyresvärd, han måste vara extremt högutbildad, eftersom han tar 500kr för 20 minuters jobb. Men Robin kollar nog att han har nycklarna på sig nästa gång han går hemifrån.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0