Potatis... mums...gott!

Nu har Melle smakat sin första potatis. Och han gillade det! Så nu ska vi ge han potatis i några dagar för att sedan testa med låt säga päron puré. Det känns roligt att jag också kan mata honom. Man känner en riktig närhet på något sätt. Mysigt är det iaf.

Lilleman börjar verkligen bli stor nu, det märker man ganska tydligt. Nu ska han vara med och när man är ute i  vagnen vill han inte ligga ner. Då säger han ifrån, tydligt. Han ska numera sitta i vagnen eller vara uppe, annars blir han missnöjd.

På min och Melles promenad ner till förra jobbet skulle han absolut sitta upp, även om han var jätte trött. Till slut fick jag nog för jag visste att han var trött. Så jag la ner honom så att han kunde ligga ner. Det gillade han inte till en början men efter några minuter sov han. Väl på jobbet vaknade han och var i min famn lite. Men när vi gick därifrån somnade han lika snabbt igen. En liten sömnig kille jag hade med mig.

När jag kom tillbaka tog Sandra honom på en runda medan jag gjorde klart mitt projektarbete. När det var klart kom de hem och det var matdags. Idag serverades det taco. En favorit som vi äter ganska ofta här hemma. Det är riktigt bra mat, för det blir alltid något över till nästa dag, för då slipper man laga mat imorgon också.

Sedan gick vi en promenad till och satte oss i det fina vädret och åt glass. Sedan började klockan bli mycket eftersom Melle skulle badas också. Så när vi tog hem badade jag Melvin. En ganska trött Melvin låg i badkaret och jag busade lite med honom. Detta uppskattades inte vilket resulterade i att han började gråta. Inte lätt att vara trött och hungrig.

Sedan låg han och busade lite i sängen innan han till slut somnade. Får summera dagen som mycket härlig och jag har verkligen förenat nytta med nöje. Imorgon börjar mitt seriösa plugg inför tentan den 4:e juni.

Med dessa ord avslutar jag detta inlägg, hoppas ni haft en bra dag!


Kommentarer
Postat av: mija

Ett par frågor :) 1. Sitter melwin upp i vagnen? bebisar ska egentligen inte ha sitt vagn förens de kan sitta själv annars sliter det jättemycket på ryggen.



2. äter han redan potatis? är han redan 4 månader?:) Barn ska ju inte börja med smakportioner förens de är 4 månader, men det kanske han är?:)

2009-05-21 @ 00:41:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0