Ikea!

Denna dagen rastade vi fåååården några mil till. Vi styrde mot kalmar och lite shopping stod först på listan idag. På stan letade vi mest efter kläder till Melle och lyckades hitta två par byxor till honom.

Shopping tar verkligen på krafterna och efter en runda på stan var man ganska sliten. Men ikea stod på schemat så det var bara att fortsätta.

På ikea hittar man alltid en massa saker. Ibland känns det som man köper saker enbart för att "detta kan man behöva någon gång". Men jag tyckte vi fixade det ganska bra och idag köpte vi inte massa onödiga saker. Det fick bli en barnstol till Melle och lite tallrikar bland annat.

Det bästa som finns på ikea måste ändå vara resturangen. Där är det verkligen ett obligatoriskt stopp för att fylla på kroppen med energi. Kotlettrad med pommes är lite av en klassiker där. Annars är köttbullarna också rätt skapliga.

Melvin var väldigt duktig idag också och jag är så stolt över honom. Nyfiken liten sak är han, han observerar verkligen saker och är sällan gnällig. Det är så skönt att han är så duktig.

Sen när vi kom hem blev det bad för Melvins del. Det behövde han för han luktade inte gott.

Nu på kvällen har vi haft besök av Emmelie, Bibbe och Rasmus. Vi kollade på robinsson och hade allmänt trevligt.

Nu är jag riktigt trött men ska ladda upp lite bilder och sedan svara på kommentarerna jag inte hann igår. Men hoppas ni haft en trevlig helg än så länge!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0