Grattis mormor!

Under mina dagar hinner jag numera med hur mycket som helst känns det som. Ingen dag är den andra lik men varje dag är otroligt givande. Man får så mycket i utbyte.

Efter skolan åkte jag hem och då var det lekstuga här hemma med Melle och hans nya kompis Wiggo. En lekstund som bestod av skrik, skratt, leenden och även lite bajs. Eftersom mammorna fikade kunde jag inte motstå att gång på gång gå och smaka deras fika. Man blir alltid lite småsugen när man är hungrig.

Efter det så var Melle helt slut och en sovstund för hans del var ett faktum. Vi la honom i hans säng och till vår förvåning somnade han och vaknade inte förrens efter 2 timmar. Annars brukar han sova så oroligt där och vakna efter någon halvtimme. Men efter hans lekstund var han nog så trött så det räckte och blev över.

Efter lite mat och påklädning för hans del åkte vi på kalas hos hans mormor, som dagen i ära fyllde 42 år. Grattis får vi säga igen. Melle var inte speciellt festsugen utan han ägnade mesta tiden åt att sura och hänga i mammas och pappas famnar. Efter kalaset tog vi hem morbror som skulle se på fotbollen med mig.

Chelsea vs Barcelona stod på schemat denna dag och det var spännande in i det sista. När det återstod 1 minut kvitterade Barca och blev därmed klara för final. Vilken final det kommer bli!! Mina två favoritlag kommer spela, Manchester United vs Barcelona. Vilka ska man heja på? Hmm, svårt val men det blir lika roligt vem som än vinner. Hoppas hursomhelst på en bra fotbollsmatch.

Nu ska jag låta morbror sova eftersom det väntar nationellt prov imorgon för hans del. Själv ska man hänga med Melle för han ska nämligen ta sin 3-månaders-spruta. Får se hur den stackaren tar det. Hoppas han är som pappa dvs. att han inte är rädd för sprutor. Efter det blir det lite plugg för att sedan avsluta kvällen med träning.

Återkommer med bilder imorgon! Godnatt




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0