Dop - med gylfen öppen!

Idag började dagen väldigt bra, var hyfsat utvilad efter tvätten dagen innan. Vi gjorde oss iordning och gick ut och gick en runda innan vi skulle på dop. Melvins första kompis Alvin skulle nämligen döpas idag. Han fick iallafall sova en timme innan det var dags att åka iväg till kyrkan.

Vi var lite tidiga och gick en runda med barnvagnen så att Melvin skulle sova och det lyckades han till slut göra. När vi senare satt i kyrkan vaknade den lille krabaten. Det var bara att ta upp honom så att han inte skulle börja skrika. Av tidigare erfarenhet så är Melle inte glad i kyrkan. Men denna gången var han jätteduktig och skrek ingenting så det var så lugnt i kyrkan. Till skillnad från Melle skrek inte Alvin någonting när han döptes, mycket duktigt gjort. Alvin är förövrigt en väldigt go kille. Han skrattar verkligen non-stop, bara man visar sig skrattar han. Vilken härlig kille!

Sedan var det dopkaffe och när vi sedan skulle åka därifrån märkte jag att min gylf var öppen! Då börjar man fråga sig massa saker, tex hur länge har den varit öppen? Har jag varit på toaletten och glömt att stänga? Massa frågor virvlade runt i huvudet och tillslut kom jag fram till svaret. Jag hade inte varit på toaletten och antagligen hade den varit öppen mestadelen av dopet. Folk undrade nog vad jag var för en typ egentligen.

När vi kom hem var det mat som gällde, kycklingklubbor och pommes. Melvin hade inte sovit så mycket under dagen och var vid det här lagret väldigt trött. Därför tog vi med honom ut och gick och spelade fotboll med morbror Rasmus. Sandra visade upp oanade (?!) talanger men fick till slut se sig besegrad i fipsturneringen.

Efter det åkte jag och hämtade min mormor som hade varit hos min moster. När jag kom hem hade Sandra gett Melvin mat och han var redo för sova. Han brukar nämligen och ligga och prata lite innan han ska sova och gjorde även det ikväll. Så vi busade lite och han skrattade riktigt mycket. Så är det när pappa kommer med sin "moppe-mustasch" och kittlar honom. Efter ett tag somnade han iaf mellan Sandra och mig.

Sandra var trött efter vårt fotbollsspelande så hon somnade strax efter. Jag gick och satte mig framför teven och har precis kollat färdigt på braveheart. Eurovision är inget för mig, blir bara lika besviken varje år jag kollar på det. Men roligt att Norge vann! Alltid roligt när ett skandinaviskt land går och vinner. Om jag inte minns fel så var det Finland, med Lordi i spetsen, som vann. 

Nog om schlager... För nu är det sovdags! Imorgon kommer det bilder från dagen som varit! Godnatt!



Kommentarer
Postat av: Sessan

äsch, gylfen är inget att bry sig om!

2009-05-17 @ 21:34:39
URL: http://sessansally.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0