3-månaders-spruta!

Vilken duktig kille jag och Sandra har. När Melle skulle ta sprutorna idag så var han jätte duktig. Den första gick ganska bra men han blev lite ledsen. Det gick dock ganska snabbt över efter lite sjungande och gosande. Men då var det dags för spruta nr 2! Den sprutan är av lite större kaliber och brukar oftast göra väldigt ont för barnen. Det gick bra till en början, men sen...

Jag satt i min egna värld och försökte hålla koll på min uppgift att hålla i Melle när jag plötsligt hörde brandbilen med sirenen på.. Då kom jag på att jag satt på vårdcentralen med Melvin i knät. Han började verkligen stortjuta och jag tyckte så synd om honom. Men efter en snabb påklädning så la vi honom i vagnen. Han hann knappt lägga sig ner förrän han sov som en stock. Så jag tyckte han var jätte duktig.

Förutom att han fick sprutor så lyckades han med bedriften att kissa på läkaren också. Hans framtida yrke kanske är brandman, vem vet? Sedan var det vägning också, och han väger nu hela 6,450 kg. Det är inte illa pinkat och med snabb matte så blir det ungefär 250 gram i veckan. Eller vad sägs om kock? På tal om framtida yrken..

Som vanligt är han en riktig charmör på vårdcentralen. Vi brukar lägga honom på magen hemma, för att han ska träna sin nacke. Han börjar gnälla efter några sekunder här hemma men uppe på vårdcentralen är det andra bullar. Där låg han och lyfte nacken högt och länge, vilket ledde till att både jag och Sandra blev lite förvånade. Men det är bra att han kan göra det också.

Han har även blivit duktig på att "rulla". När han ligger på rygg kan han numera rulla över på sidan och jag tror inte det dröjer länge till innan han så småningom rullar över på magen. Ett steg i rätt riktning är det och han gör framsteg nästan varje dag.

Sedan vi kom hem från vårdcentralen har han nästan bara sovit, antagligen sprutan som har gjort honom trött. Jag tycker han förtjänar att sova för det är han verkligen värd idag min lilla cooling.

Nu ska jag svara på massa kommentarer som jag inte hunnit med att svara på. Som jag brukar säga, bättre sent än aldrig. Imorgon ska vi göra en utflykt till Kosta Outlet för att se vad som finns i klädesväg.

Godnatt och hoppas ni haft en trevlig dag!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0