Vadå ungar?

Mitt bloggande lyser med sin frånvaro, kanske lite synd. Men nu är jag här för att skriva lite. Innan pluggandet kan jag passa på att skriva lite. Dagarna går alldeles för fort nu, därav den dåliga uppdateringen.

Vi var som sagt på BVC i måndags som jag skrivit innan. Men jag blev faktiskt lite sur när jag var där, Sandra reagerade likadant. Det var läkaren som utförde testerna, en polsk (antagligen) kvinna, som jag blev irriterad på. Hon talade så nedlåtande åt oss och sa en grej som jag reagerade på. "Kom och sätt er här ungar", sa hon. Vadå ungar tänkte jag? Skulle hon sagt ungar till en 30-åring också? En unge är väl jämställt med barn, och om jag inte minns fel så är man väl barn upp till man är 18 år. Eller iaf underårig tills man är 18. Men nu är jag snart 21, och Sandra 22. Då kan väl ändå inte vi klassas som barn längre? Sedan började hon prata om syskon till Melvin. Enligt henne skulle vi vänta med det. Vi ska givetvis vänta några år, men varför ska hon lägga sig i? Det är inte hennes ensak hur vi vill hur våra liv.

Nej, det hela gjorde mig irriterad men det har gått över nu. Lite tråkigt att det blir så när vi har en jätte trevlig distriktssköterska. Hon är alltid positiv och trevlig, har man någon fråga besvarar hon den hur trevligt som helst.

Kanske ett litet trist inlägg men jag vill ändå vädra mina tankar och framföra mina åsikter. Nu ska jag sätta mig och läsa, så kul ska jag ha det.

Kommentarer
Postat av: MalinM

fan vad irriterande med "Kom och sätt er här ungar", jag blir fan förbannad bara jag läser det ^^ vadå nedlåtande! Men skit i det för av din & sandras blogg att döma är ni sjukt bra föräldrar. (:

2009-03-25 @ 18:51:52
URL: http://niilaam.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0