WOW, vilken helg!

Wow, måste bara säga det. Det har verkligen varit en fullspäckad helg. Tiden har gått extremt fort och har verkligen inte hunnit skriva. Skönt att kunna sitta sig en liten stund och skriva även om mina ögon går ihop. Eftersom det har varit en händelserik helg så är det väl lika bra att vi tar den från början.

Igår var det min tur att gå upp med Melle så att Sandra kunde sova lite längre. Vi gick upp och lekte lite men han verkade hungrig och eftersom jag inte ville väcka Sandra provade jag med ersättning till Lilleman. Det har inte fungerat innan och det gjorde det inte nu heller. Han bara spottar ut det så det är ingen mening att ge honom det eftersom han inte gillar det. Efter det kom Sandra in i rummet, klockan var då 8 (!). Vilken sovmorgon hon fick, men kan man inte sova är man nog utvilad. Då gick vi tillbaka och myste lite i sängen och då somnade lilleman om en stund till. Efter detta åt vi en god frukost för att sedan göra oss iordning.


Vi var hemma en stund och vid 12-tiden gick Sandra och moster Emmelie en runda på stan. Hemma var det jag, Melvin och morbror Rasmus. Melvin låg och sov middag, eller är det lunch?, och när de kom efter sin lilla runda hade de med sig lite kyckling som vi åt. Efter det skulle jag iväg och spela match, så jag snabbade mig med att packa väskan och åka till matchen. Igår vann vi faktiskt!! Andra matchen denna säsongen och det var underbart.


Efter matchen åt jag middag hos mina föräldrar, en väldigt trevlig stund hade vi. Sedan åkte jag hem och busade med lilleman innan han skulle sova. Igår var han sådär go som han är när han är på topp! Han skrattade nästan konstant och somnade som en stock när det var sovdags. Sandra somnade ganska omgående och jag la mig framför en teven en stund. Efter en lång dag blev jag så trött att jag gick och la mig en halvtimme efter att jag satte på teven. Kroppen och huvudet hade inte mer att ge igår. Därav den dåliga uppdateringen här.

Idag vaknade vi runt 8-tiden och eftersom det var fint väder gjorde vi oss snabbt iordning för att gå ut och gå en runda. Som vanligt i Karlskrona blåser det alldeles för mycket och detta gjorde att vi gick en runda istället för att gå till stranden. Så vi gick en liten runda på rosenholm och jag tyckte vi hade väldigt trevligt. Även om backarna var något jobbiga så lyckades vi med att gå färdigt rundan utan större bekymmer. Vi jobbade idag med flåset och vi får nog ta denna rundan ett par gånger till.


Dessutom körde vi premiären med barnstolen idag också. Melvin verkade gilla den även om han verkade lite skeptisk på bilden. VI är iaf nöjda med den hursomhelst, men viktigast är att Melvin gillar den. Kan han somna i den så måste den fungera även för honom, så den får bli godkänd.


Efter det var det en runda på willys, rusta, lindex och coop. Sedan började magen att kurra och det var dags att åka hem och fylla på den. Kött och pommes med tzatzikisås. Går snabbt att laga och det var mycket gott. Fint väder ute innebär att man inte kan sitta inne och ut med vagnen en runda till var ett måste. Vi gick en runda och sedan mötte vi upp med bibbe och moster Emmelie och åt lite glass. Efter en trevlig stund med dem gick vi hem för att börja kvällsrutinerna för Melvin. Först gröt och sedan bad. När jag badade Melle så städade Sandra hela lägenheten. Efter det så busade vi lite med Melle och sedan var det dags för honom att kypa till sängs. Det tog inte många minuter innan han somnade.


Kvällen avslutades med att vi kollade på filmen på kanal 5. Mitt i filmen förlorade jag Sandra, men hon var iaf med nästan halva filmen. Det är verkligen värt att fira. Efter filmen slog jag mig ner här och efter 45 minuters skrivande och fixande med bilder är jag klar! Hoppas att ni haft en lika underbar helg som vi haft. Nu är det dags att lägga sig för imorgon hoppas jag på fint väder så jag får göra bad-premiär i det förhoppningsvis varma vattnet! Godnatt!

Kommentarer
Postat av: Hallonmamma -ensamstående mamma

Vilken söt liten knodd du har!!

2009-06-15 @ 13:35:50
URL: http://hallonmamma.blogg.se/
Postat av: Johanna

Guud vad söt han är! det går inte bestämma vem han liknar mest av er båda :)

2009-06-16 @ 15:28:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0