Nu börjar det likna något!

Om gårdagen var tråkig så var denna helt fantastisk! En lång, men rolig, dag lider mot sitt slut. I högtalarna strömmar musiken ut och man känner sig ganska slö och avslagen.

Dagen började runt halv 7, då tyckte nämligen Melvin att det var dags att gå upp. Det är bara att gilla läget, men jag går på halvfart innan jag vaknat till, och stiga upp. Efter lite tidningsläsning gick jag ner med första omgången tvätt. Vid 9-tiden var Melvin redo för dagen och Sandra gick en runda för att söva honom i vagnen. Han brukar sova på en stund förmiddagarna och gjorde detta även idag. Sandra och jag hade som uppgift att röja upp nere i källaren. Inför flytten kändes detta ganska välbehövligt och det är inte helt fel att göra sig av med lite skräp man inte använder. 5 minuter innan vi är klara vaknar Melle som får vara med i kaoset som var nere i källaren.

Efter detta lite mat för Melvin och sedan lunchade Sandra och Melle med en kompis till henne. Jag åkte iväg till sjukgymnasten för att se om det gick att fixa till mina benhinnor. Vi pratade lite och han kollade på dem. Efter det skulle han massera lite och sa att det kanske skulle göra ont. Det är nog inte så farligt tänkte jag utan bara la mig ner och skulle avnjuta lite massage. När han sedan började trodde jag att jag skulle dö! Smärtan var obeskrivlig, sådan smärta har jag aldrig kännt innan idag, och jag ville bara skrika! Jag försökte hålla igen mina skrik men jag ville bara skrika ut något riktigt brutalt ord!  För den smärtan hoppas jag inte jag får uppleva igen och har jag otur kan det bli återbesök och då är det väl antagligen samma sak den gången. Men den dagen den sorgen. Jag lyckades med bedriften att inte skrika men något kvävt skrik blev det nog. Usch och fy! Vill inte ens tänka på det längre. För när han hade tagit benhinnorna så var det tydligen vadernas tur. Jag tänkte att det blir nog inte lika farligt som innan och jag hade förvisso rätt men det gjorde lika ont denna gången också. Nu är mina ben röda och jag ska sova för att börja med stretchövningar imorgon.

När jag kom hem var det att slänga i sig lite mat för att sedan gå och kolla på studenterna som tog studenten idag. Ett himla liv var det på dem. Vi sprang runt på hela stan för att leta efter ett par gröna hörselskydd men vi hittade inga så vi fick ganska snabbt gå därifrån för Melles hörsel är viktig.






Istället gick vi en runda på stan och drygade ut tiden lite. Vi köpte med oss lite frukt hem som vi kunde äta nu ikväll. När vi kom hem och hade ställt vagnen i vagnrummet tog jag Melvin och gick upp och Sandra var två steg bakom. Plötsligt säger Sandra "heeej" till Melvin och han börjar skratta. Både jag och Sandra blev förstummade och tänkte nog båda två samma sak. Innan har det bara varit "haha", nu var det en utvecklad variant. Så det blev några "haha" på rad. Riktigt mysigt skratt har den där lille mannen. När vi kom upp var det gröt- och baddags för Melle. Var dock lite tråkigt för efter han hade badat och ätit spydde han ner hela sig och håret blev värst drabbat. Trist, men vad ska man göra?


Efter det var han trött och somnade i Sandras famn efter en stunds kämpade mot sömnen. Efter han somnat kollade vi på grey's anatomy och fixade iordning frukten. Det blev ananas, melon och jordgubbar. Sandra åt frukten som den var medan jag åt jordgubbar med grädde och socker. Det är verkligen en sommarkänsla över jordgubbar och grädde. Mysigt!


Sedan gick Sandra och la sig och jag fastnade framför en film på 6:an. När den var slut satte jag mig här och här sitter jag fortfarande. Annars idag har vi hunnit med lite mys men även en lekstund. En riktigt härlig dag måste jag säga. Efter 18 vakna timmar ska det bli skönt att gå och lägga sig så därför tackar jag för mig och önskar er en god natt!


Kommentarer
Postat av: Mallan

Tänkt då att uppleva den smärtan 20 timmar i sträck som man kan göra vid en förlossning, haha!

2009-06-11 @ 01:23:37
URL: http://madaddi.blogg
Postat av: Lise-Lotte

Verkar som ni hade en riktigt bra dag igår...

2009-06-11 @ 08:53:11
URL: http://supermum.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0