Sommartider, hej hej, sommartider!

Med ett par halvbrända axlar sitter jag här innan dagens upptåg ska börja. Gårdagen var underbar på alla vis. Den började med att Sandra och Melle skulle gå och bada med några andra mammor. En bassäng inomhus som Melle gillade att bada i. Blev dock ett par kallsupar men han hade iaf roligt. Själv cyklade jag till stranden med melles morbror och låg där en stund, därav mina halvt brända axlar.

Sedan möttes jag och Sandra upp för att äta lite. Detta gjorde vi och efter det gick vi en liten promenad. Något jag inte uppskattade för mycket, det var alldeles för varmt för att gå. Men vi var tvungna att köpa lite kött för vi skulle nämligen grilla med den gamla föräldragruppen. Innan vi åkte dit fick Melle sin gröt och när vi sedan kom fram till träffen så hade vi hunnit komma i tid för en gångs skull.

På grillningen med de andra föräldrarna hade jag och Sandra hur trevligt som helst. Det var så roligt att se de andra små charmtrollen. En del barn är framåt och skrattar mycket medan andra kan vara som Melvin, lite tillbakadragna och mest studerar vad som händer. Hursomhelst var detta ett trevligt inslag i den annars så stressade vardagen.

När vi åkte hem så kom vi på att det var ganska bra väder för en promenad. Därför ringde vi Hampus och Sara för att fråga om dem ville gå en runda. Detta ville dem, så det blev en lång promenad och efter den blev vi uppbjudna till dem. Då klockan var 22.30 tackade vi nej eftersom det var läggdags för såväl Melvin som för oss. Annars var det hur trevligt som helst och jag hade gärna följt med upp en runda, men klockan tillät inte det.




Efter lite mat, när vi kom hem, piggnade Melle till och ville inte sova. Så vi fick ha honom mellan oss och gosa lite innan han somnade. Det är verkligen mysigt att ha honom där bredvid sig ibland.

Idag är det stranden som gäller. Lika fint väder idag igen och man får nog smörja in sig en extra gång idag. Ha det bra!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0