Lövmarknaden, som vi har längtat!

Idag gick lövmarknaden av stapeln. En marknad där nästan alla karlskronabor åker in till stan för att gå och kolla i olika stånd. Även de vanliga affärerna brukar ha fina erbjudanden. Alltså brukar det bli kaos när alla människor kommer in och står och sliter i alla kläder. Men vi tajmade det så bra att vi gick ut vid 9 och då var det inte alltför mycket folk. Antagligen för att det regnade alldeles för mycket, men det struntade vi i. Vi gick ut och gjorde våra fynd för att sedan gå hem och vara dyngsura. Allt från topp till tå var dyblött och det enda som egentligen var torrt var Melvin! Han låg ju så bra i sin vagn, skyddad av ett regnskydd.

När vi kom hem gjorde vi lite mat och sedan gick vi ut en runda. Nu var det lite mer folk och jag tog Melle i bärselen. Det var verkligen mysigt att gå ut med den. Det är precis som man går och håller honom. Det är härligt att ha honom så tätt intill kroppen.

När vi kom hem hängde mormor också med. Jag trodde Melle skulle vara jättegnällig då han bara sovit 2 timmar idag. Men han var hur go som helst. Han tyckte nog mormor var jätterolig för han skrattade hela tiden. Han fick också lite gröt innan läggdags och efter det somnade han hur gott som helst.

Jag var också ensam en stund med honom idag, Sandra sprang nämligen på stan en runda. Då var han egentligen jättetrött men ville inte sova. Men han vägrade så då fick jag busa med honom. Har aldrig sett honom så härlig som han var när vi gjorde det. Den glädjen som lös i hans ögonen går inte att sätta ord på. Undebart!

Har lite bilder jag fixar med nu som ska upp! Imorgon väntar ju midsommar, då blir det middag med ett par kompisar från föräldragruppen. Det kommer bli skoj, har sett fram emot det. Hur ska er midsommar firas?

Med dessa ord tackar jag för mig och säger godnatt!


Kommentarer
Postat av: miah

Min midsommar firas på mitt jobb fram tills klockan 3 då man åker hem å drar täcket över huvudet och sover :-P

2009-06-19 @ 05:51:37
URL: http://miahsblogg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0