Game, Set and Match!

Idag när man öppnade ögonen var det molnigt, skönt tyckte jag. Min rygg behöver återhämta sig lite från gårdagen. Melle låg i sin säng och hade vänt så han låg på tvären, skön kille. Sandra var uppe sedan länge och jag var lite yrvaken. Fick se ett sms med frågan om jag ville lira tennis. Perfekt väder för en tennis match så jag tackade ja. Vi gjorde oss iordning och gick ut jag, Sandra och Melle. Även om det var molnigt var det varmt och skönt, det är ju trots allt sommar.

Efter en liten runda på stan gick vi hem till Melles morfar där jag väntade på att bli hämtad. Melvin låg och sov i sin vagn men vaknade efter en stund. När jag kom fram till honom fick jag världens största leende. En mycket lycklig kille ville verkligen vara med och prata lite med sin morfar och morbror. Strax efter blev jag hämtad av Fredrik som körde för dagen.

Tennisen kan väl sammanfattas med 4 ord; game, set and match! Fredrik mötte idag en alldeles övermänsklig studentfarsa och då är det inte lätt att vinna. Efter det åkte vi hem till honom och badade i hans pool och den var riktigt skön att bada i när man var sådär lagom varm. Efter det gick vi ut en runda med hund 1 och efter det åkte vi in till stan för att gå ut med hund 2. När det var klart spelade vi en match i fifa och sen gick jag hem.

Där väntade Sandra och Melle på gården och vi gick upp tillsammans. Väl hemma lekte jag och Melle lite. Han var inte så sugen på det så det fick bli lite gröt istället och ett bad för hans del. Sedan somnade han ganska gott i sin säng, men efter en stund vaknade han till. Trodde vi skulle få det jobbigt med sövningen men med hjälp av vyssan lull-tassarna lyckades vi få honom att sova.

Sedan blev det fotboll för min del och Sandra kollade på unga mödrar. Efter en stunds tittade på datorn är det nu sovtajm för min del också! Imorgon väntar tvätt och match! Godnatt!

Kommentarer
Postat av: Julia

Vad är "vyssan lull-tassar" ? ;)

2009-06-26 @ 00:49:14
URL: http://juliiiag.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0