Duktig kille!


Måste börja med denna bilden från igår! Där Molly inte vill ligga på gallret utan gärna använder mina tröjor att ligga på!

Om gårdagen var dålig har denna dagen varit grym! Ingen kinkig Melvin i sikte utan en glad kille.

Dagen började med att vi gick upp till BVC för att ta Melvins 5-månadersspruta. Innan han fick den fick han vägas och kolla längden, ~7600 gram och 66 cm. Alltså har han gått upp 130 % i vikt och vuxit 32 % på längden. Första sprutan han fick gick bra och det var inga som helst problem. Andra sprutan var lite värre. Han började gråta, inte hysteriskt, men efter 10 sekunder var det över och han började skratta igen. Melvin är väldigt duktig när vi är på BVC. Efter lite snack om mat och annat med BVC gick vi en liten runda för att sedan traska hem till Melles mormor och morfar.

Där spenderade vi några timmar och sedan var det hemdags. Eller jag gick hem med en stege i handen och de andra gick en runda på stan. Väl hemma la jag mig och gosade med Molly en lång stund för att sedan ligga och halvsova i 10 minuter.

Efter det åkte jag och klippte mig och Melle och Sandra var med. Så efter klippning och en stunds busande åkte vi hem.

Väl hemma blev det gröt för lilleman, vilket han alltid uppskattar då han är ett riktigt matvrak. Efter det la vi oss för att busa på golvet en stund. Självklart rullade han över på magen. När han väl ligger där började han "krypa" bakåt. Så efter några minuter ligger han en halvmeter bakom där jag la honom från början. Så man kan väl säga att han kör Michael Jackson-stilen och kör en viss variant av "moonwalk".

Efter det åkte Sandra och hämtade lite prylar från ikea som hennes moster hade köpt. Vi två grabbar gick och ha oss och hade verkligen en mysig stund. Han ville inte sova i sin egen säng så det slutade med att han fick sova i vår. Där låg vi och gosade ett bra tag och till slut somnade han. En mycket mysig stund tillsammans fick vi innan Sandra kom hem.


Sedan monterade vi ikea-grejer och nu är det sovdags! Hoppas ni haft en lika trevlig och underhållande dag som oss. Godnatt!    

Kommentarer
Postat av: Ante

Låter som en riktigt mysig dag det där. :) skönt när ungarna är snälla. :)

2009-07-10 @ 13:31:34
URL: http://alicespappa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0