Denna lilleman!

Melvin, Melvin, Melvin. Vad mer behöver man säga? Idag har killen varit så underbart go mot mig hela dagen. Det har verkligen inte varit mycket klagande från hans sida idag, underbart!

Dagen började väldigt trögt, eftersom jag hade problem med att somna natten innan. Kunde inte somna förrän mellan klockan 4 och 5. Melvin vaknade ju vid 7-tiden så jag var inte den piggaste i huset. Men efter en stund ordnade det faktiskt till sig med tröttheten, fast då hade klockan hunnit bli nio. Sandra och Melle hade redan hunnit äta frukost innan jag ens öppnat ögonen. Så Sandra lämnade Melvin naken på en filt så att hon kunde duscha. Jag var därför tvungen att öppna ögonen och njuta av lilleman när han låg där. Njöt gjorde jag inte speciellt länge. Plötsligt hör jag hur han börjar göra "bajs-ljudet". Han tar i ända från tårna och ryter ut sitt läte. Innan jag ens hunnit reagera ser jag hur filten blir nerkladdad med mer och mer bajs. Inser då att jag måste resa mig upp och få väck lilleman därifrån. Jag tar honom till skötbordet för att torka honom. Molly tyckte Melvin var äcklig och började krafsa i filten för att gömma hans bajs. Sedan kollade hon på honom i stil med "du kan fan inte lämna det såhär". Storasyster som hon är så måste hon hålla ett öga på lillebror. Jag fick iordning på Melvin och la han i sängen och började fundera hur jag skulle lösa det här. Då han äter gröt och "burkmat" är hans bajs väldigt fast - och tur är väl det. För det gick väldigt lätt att få väck det från lakanet.

Efter denna "mjukstart" på dagen var det sedan full fart. Åkte iväg till coop, maxi och city gross för att handla lite. Handla lite kan man definera som en 2 timmars utflykt. Efter att ha burit upp alla kassar med mat påbörjades matlagningen. Maten bestod idag av kotletter, pommes och tzatziki. Riktigt gott och man var bra mätt efter denna måltid.

Sandra och Melvin gick ut medan jag diskade. De skulle shoppa lite men upptäckte sedan att butiken redan stängt. Jag mötte upp dem istället och vi gick en lång promenad. Vädret påminner mest om sensommar, vinden är kallare men solen är fortfarande väldigt behaglig. När vi väl var tillbaka hemma blev det dags för Melles gröt. Idag blev det en ny gröt, äpple- och pärongröt. Någon Melvin verkade gilla väldigt mycket för han åt som en varg.

Sedan kom Bibbe och Emmelie förbi en runda. De passade Melvin i 30 minuter medan jag och Sandra körde och slängde skräp. När vi var hemma var Melvin alldeles slut efter deras busande så han somnade som en stock. Vi andra gjorde lite dipp och skar upp lite grönsaker som vi åt. Kollade också på en film vilket var trevligt. Efter att jag lurat på dem några tandborstar, som jag säljer á fotbollens vägnar, sa vi hej då och nu sitter jag här.

Men nu blir det att se klart på Ondskan som går på 4:an sedan blir det faktiskt sängen för min del. För imorgon är det jag som tar Melvin på morgonen. Godnatt på er och njut av helgen!


Melvin och Molly har verkligen blivit som bästa vänner. Så fort Melvin ser henne skiner han upp som en sol och har ett leende som inte är av denna värld. Igår morse satt Melvin i sängen (med hjälp av Sandra) och Molly hoppar upp och stryker sitt ansikte mot hans - hur gulligt som helst!

-Pappa! Jag slår vad att jag dricker upp mitt vatten snabbare än dig!

- Du ser inte bara rolig ut du luktar ganska roligt också!

- WOW, en boll!


Kommentarer
Postat av: Ante

Nu hade det väntade inlägget kommit. :)

Underbart när ungarna gör så där i sängen, det är ju inte så att man har lust att ligga kvar lite extra i sängen och slappa då. ;)

2009-07-12 @ 14:24:01
URL: http://alicespappa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0