Åka båt är najs!

Gårdagen var riktigt bra, bra på alla sätt och vis.

Den började vid 8-tiden med att Melle vaknade. Vi låg kvar en stund i sängen för att morna till oss lite. Därefter gjorde vi oss iordning. Melle brukar ju alltid sova lite innan lunch men igår vägrade han göra det. Då fick han helt enkelt vara vaken.

Vid halv 11-tiden ringer mina föräldrar och säger att de kommer en runda, mycket trevligt får jag säga. De stannade en liten stund och sedan gick vi en runda på stan. Roligt att de tittar förbi lite oväntat för det brukar alltid bli mycket trevligare då.

Efter rundan på stan skulle vi åka till Hampus, Sara och Viggo. Men eftersom Melle inte sovit något tog jag honom i vagnen och började gå. Det dröjde inte länge innan han sov som en stock. Jag gick rätt snabbt och när jag kom fram var jag helst slut.

Vi började dagen med att sitta och prata lite medan både Melle och Viggo sov. Sedan började det kurra i magen och mat var på sin plats. Därför åkte jag och Hampus för att köpa mat. När vi kom hem var alla döhungriga och åt som vargar. Därefter tog vi barnvagnarna för att gå en runda och då slocknade båda småkillarna medan vi gick en lång promenad. Vädret som hade varit lite halvdant och regnigt under dagen klarnade upp och blev kanonskönt. Därför bestämde jag och Hampus oss för att gå ner och bada. Sagt och gjort tog vi oss ner för att bada. Vanligtvis brukar jag vara en riktigt badkruka men efter att ha stått och tvekat lite på kanten av bryggan hoppade jag i. Det var faktiskt varmare än jag hade räknat med och kunde till och med ligga i en stund.

När vi kom tillbaka till tjejerna och minigrabbarna bestämde vi oss för att åka ut en runda med deras båt. Det var hur mysigt som helst, vi åkte och köpte glass och sen låg vi och gled lite. Alltid roligt att vara på sjön och det var det igår också. Efter vår tur på sjön blev klockan väldigt mycket och det var dags för hemfärd. Melvin skulle ha sin gröt och sedan var det faktiskt sovdags för honom.

Efter att han somnat satte jag mig på datorn i 10 minuter sen gick jag in och la mig, var helt slut efter dagens bravader. Får faktiskt summera dagen som mycket trevlig och underhållande.

Idag vet jag inte vad som händer utan det får lämnas åt slumpen.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0