En solblekt barnvagn!

Först vill jag tacka för alla tips jag fått. Det är lite svårt att veta vad man ska ha med sig till Melvin. Jag har gjort rätt många utlandsresor men att ta med Melvin blir första gången. Förhoppningsvis hittar vi en resa också.

Dagen igår var rätt lugn, ända fram till kvällen. Då passade Sandras mamma Melvin en stund medan jag och Sandra röjde i lägenheten. Vi var verkligen tacksamma att hon kunde göra det för vi fick gjort hur mycket som helst. VI monterade ner teven från väggen, sängen skruvades isär och hyllor togs ner. Sedan torkade jag skåpen i köket och det hade samlats fruktansvärt mycket smuts däruppe. Men det löste sig och nu är det väl dags att riva tapeter. Det är nästa steg, anledningen till detta är att Molly har tagit sönder tapeterna genom att riva på dom. Vi får bita i det sura äpplet och tapetsera om, tyvärr.

Idag började dagen med att jag åkte och köpte en barnvagn i Ronneby. Kanske inte den finaste men  vi ska bara ha med den på resan så det gör inte så mycket. Vill inte att vagnen ska gå sönder på flyget. Det blev en solblekt vagn men det var det enda negativa. Att den ser ut som stryk med det solblekta är en annan femma.

Sedan träffade jag Robin K, vi spelade lite dator och tog det allmänt lugnt. Efter ett par timmar åkte jag hem och träffade världens mest underbara lille kille (enligt mig =) )! Lilleman låg och sov när jag kom hem men vaknade när vi åt middag. Det var en sömnig liten kille som lite blygt kollade på mig efter att han vaknat. Men några sekunder senare hade han piggnat till och var hur glad som helst.

Sedan plockades det iordning här hemma lite granna innan kvällsrutinerna. Och efter lite mat och ett bad blev det sovdags för lilleman. Något som han inte gillar speciellt mycket. Man lägger honom i sängen och efter 2 sekunder ligger han på mage och tittar på en med "rådjursögon". Då får man vackert vända honom igen. Men sen tar det 2 sekunder till så ligger han på magen igen. Efter ett par gånger brukar han ge sig och somna. Man kan inte annat än skratta åt honom när han gör så men man får hålla minen annars tror han det är lekdags. Sandra är jätteduktig på att hålla minen, förlåt nu ljög jag.

Efter Melle somnat var det att plocka iordning lite till här hemma och efter det lite tv-tittande och surfande. Men nu är klockan alldeles för mycket för att vara vaken så det är dags att krypa ner i sängen. Godnatt!


Vid matbordet idag. Melvin äter majskrokar helt själv! Lägg märke till majsen på näsan!

Från vår växjö-resa. Bokstäver som man kan fästa lite varsom. Antingen dörren, sängen, väggen eller var som. Vi satte upp dom på sängen bara för att se hur det såg ut.

Också från växjö-resan. Fotografi-hållare som är målade.

Kommentarer
Postat av: Emelie

När började ni med majskrokar till lilleman? har hemma men vågar inte riktigt ge honom än hehe! Känns som att han komme sätta i halsen?..

2009-07-22 @ 15:38:24
URL: http://mellemus.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0