De senaste dagarna!

Dagen i Växjö (torsdag)!
Dagen började väldigt segt, man var riktigt trött men efter en dusch vaknade man till. Vi gjorde oss iordning och satte oss i bilen. Efter det vanliga snacket "har vi allt med oss" och "är det inget vi har glömt" konstaterade vi att vi var redo för avfärd. Vi hann köra i 10 minuter ungefär innan jag kommer på att jag glömt min plånbok hemma. Det var bara att vända och hämta den. Jag såg i backspegeln att Sandra såg ut som djävulen själv och det var inte värt att säga något. Hade jag gjort det hade jag nog fått mycket skäll eftersom jag brukar bli sur om Sandra glömt något.

Melvin sov en stund i bilen och när han var vaken så var han jätte härlig och satt och lekte och skrattade om vart annat. Efter någon timme var vi på plats på Kosta Outlet. Där blev det ett snabbt stopp och vi lyckades hitta lite grejer till Melle. Det jag fick med mig var 4 par strumpor. Melvin fick lite kläder han kan använda nu i sommar.

Uv-dräkt, Uv-mössa, pyjamas och en tröja!

Efter lite stress styrde vi mot Växjö där vi skulle spendera dagen. Melvin var jättegrinig eftersom han var trött igen. Han fick ingen napp men han lyckades somna utan den. Annars har han alltid sin napp och snuttefilt när han sover.

Trött?!

När vi kom fram i Växjö hittade vi parkering och begav oss mot centrum. Det var lite större än här hemma och det första vi gjorde var att leta upp ett matställe. Där åt vi allesammans och sedan var det till att göra stan. Melvin var trött och hade inte sovit på ett par timmar så han somnade som en stock i vagnen efter ett tag. Vi passade på att gå igenom alla Växjös butiker. Efter ett par timmar hade vi nog gått igenom allt och man var sådär lagom trött. Då köpte vi en glass och gick mot bilen. När vi kom fram hade Melle sovit i ungefär 2.5 timmar och vi trodde han skulle vakna. Men så var inte fallet och vi stod och väntade vid bilen på att han skulle vakna. Efter 45 minuter vaknade lilleman och vi kunde, efter bensinpåfyllning, starta vår färd hem.

SUPERMAN!!

I bilen hem var det inte en härlig kille vi hade med oss. Han gillade verkligen inte att åka hem och grät och skrek jättemycket. Men ibland är det så och det ingår i att vara förälder. Inte mycket mer man kan göra än att slå dövörat till.

Men hemma, efter sin kvällsgröt, var han hur go som helst. Det är Melvin i ett nötskal. Och vi busade lite innan han somnade. Vi var inte mycket piggare och gick och la oss ganska snabbt efter att han somnat.

Shopping!

Fredag (igår)!
Klockan 07.00 ringde klockan, lagom pigg steg jag upp och gjorde mig iordning, matade Melvin och sa hejdå till Sandra och Melvin som skulle på en promenad. Själv skulle jag iväg och spela tennis. Något som för dagen inte gick jättebra utan åkte på det rejält av Fredrik. Han var för dagen övermäktig, men det kommer fler chanser.

Sedan gjorde vi en sallad som vi åt, Sandra och jag (inte Melvin). Eftersom det var så fint väder begav vi oss till stranden med Hampus, Sara och lille Viggo. Eller liten kanske man inte ska säga om Viggo, han är faktiskt större än Melvin. Fast han är i och för sig yngre så man får nog säga "lille" ändå.

Vi han komma till stranden och packa upp allt innan jag skulle åka och hämta min bror som hade kommit från Åhus. Jag körde hem honom och skyndade mig snabbt tillbaka till stranden. När jag kom var jag så varm att bada var ett måste Så därför beslöt oss Hampus och jag för att bada. Det var verkligen en befrielse och det var riktigt varmt i vattnet. Jag gissar på mellan 23 och 25 grader. Underbart!

Sedan köpte vi glass och bara njöt av solen. Melle och Viggo låg under vårt parasoll vi köpte på IKEA sist vi var där. Det fungerade verkligen bra måste jag säga.

Magen började kurra och vi grillade lite. Killarna vid grillen medan tjejerna fixade det andra. Eftersom man var så hungrig smakade maten väldigt bra.

Det som är skönt med att träffa Hampus och Sara är att de är i samma ålder och har en lika sjuk humor som vi. Därför brukar vi oftast ha väldigt kul. Om barnen spyr i soffan är det inga problem, det är liksom så det är. Barnen är inget problem utan snarare än glödjekälla och det är oftast inga sura miner från barnen heller.

Det som också är skönt är att prata med en annan ung pappa. Man kan vädra sina tankar på ett helt annat sätt. Han vet ju exakt vad man pratar om. Så det är jätteskönt att kunna prata med någon annan i samma situation.

Efter en händelserik dag var vi hemma vid 10-tiden och Melvin fick lägga sig, något han var väldigt glad eftersom han var jättetrött. Jag satte mig vid datorn en stund för att sedan gå och lägga mig.


Idag (lördag)!
Melvin vaknade ganska tidigt och eftersom jag ville att Sandra skulle få sovmorgon gick jag ut med Melvin i vardagsrummet för att leka lite. Men efter 5 minuter kommer Sandra och säger att hon inte kunde somna om och att det var okej att vi kom in igen. Men när vi var alla samlade dröjde det inte länge innan alla 3 somnade igen. När vi vaknade var klockan 9 och man var betydligt piggare än innan.

Efter det åkte Sandra iväg på lite ärenden medan jag och Melle var hemma. Jag gav honom lite gröt och det var riktigt skönt att sitta i lugn och ro. Efter det badade vi lite, något som uppskattades av Melle. Han lekte med sin bad-anka och hade det allmänt mysigt. Men efter en stund i badet blev han trött och började gnugga sig i ögonen. Så när vi var klara la vi oss i sängen för att gosa lite. Det slutade med att han somnade. Själv passade man på att fixa iordning i lägenheten. Det ser ut som kriger här hemma just för tillfället. 2 veckor på dagen tills vi flyttar och det ska bli underbart!

Sedan passade jag på att duscha och när jag kom in till sovrummet igen låg Melle på magen och sken upp som en sol när han såg mig. Då hade han vaknat och börjat leka med en boll som låg i sängen. Jag tog på han lite kläder och vi började leka på filten i vardagsrummet istället. Efter en stund kom Sandra hem och lilleman blev hur glad som helst. Då hade hon varit borta i 3 timmar och han saknade nog sin mamma även om pappa är hur go som helst.

Sedan åt vi lite och sedan var det dags för att åka till Melles moster som hade 20-års kalas. Melvin charmade nog allt och alla på kalaset och verkade trivas som en kung. Efter en liten powernap på kalset fick han nya krafter och busade lite till innan det var dags att gå hem. Man märkte verkligen att kalaset tog på krafterna för det dröjde inte länge innan han somnade. 

Grattis moster!

Studentfarsan med sambo och son!

Nu har jag suttit och skrivit här en timme och nu är det nog dags för sängen för imorgon är det loppis som gäller. Sedan återstår att se vad vi hittar på. Schemat är fullspäckat! Godnatt på er! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0