Tja, Melvin här!

Dagarna blir bara bättre och bättre och jag låter faktiskt Melvin beskriva hur hans dag har sett ut.

Hej hej, Melvin här!
Idag tog jag en lång och härlig sovmorgon. Tror både mamma och pappa blev snopna när de insåg att klockan var 10 när jag vaknade. De började jubla och nästan dansade runt, så glada var dem. Vi låg kvar i sängen en stund och de ville tydligen leka en stund. Så jag försökte leka intresserad en stund. Men efter ett tag blev jag lite smått sugen på gröt och krävde att det skulle serveras. Mamma gick för att göra gröten medan pappa låg kvar med mig.

Så fick jag lite gröt och den där nya gröten var verkligen god, där lyckades mamma och pappa träffa mitt i prick. Som vanligt blev jag kladdig runt munnen och även på kroppen men ett par våtservetter senare var jag som ny igen. Då bestämde sig mamma och pappa för att gå ut och jag var ju tvungen att hänga med så det var bara att sätta på sig kläderna för att sedan åka vagn. I vagnen låg jag sådär kaxigt med fötterna, ni vet när man lägger fötterna uppe på vagnen. Eller det är svårt att förklara, får be pappa ta en bild någon dag. Jag skulle minsann inte sova så därför började jag leka, i brist på andra leksaker, med nappen. Jag tuggade på nappen och sedan napphållaren, alltför att hålla mig vaken. Men ungefär två timmar efter att jag lekte med nappen vaknade jag och undrade var i helskotta jag hamnat. Då slog det mig, jag var nere på gården och nästan hemma. Skönt, för jag var nämligen hungrig.

Pappa skulle mata mig idag och jag brukar alltid busa med maten när han är med. Men trött som jag var orkade jag inte jävlas och åt därför upp min mat väldigt snällt. Pappa var minst sagt chockad! Därefter satte de mig i min gåstol och började fixa iordning sin egen mat. Mamma lagade maten och pappa skulle senare diska. När maten väl stod på bordet kunde jag höra pappa sitta och mumla något i stil med "har du bränt maten eller vad är det frågan om". Jag skrattade hånfullt mot honom, vilket jag tror han tolkade som att jag sökte uppmärksamhet, till svar fick även jag ett leende.

Efter detta var det tänkt att jag skulle sova, tyckte mamma och pappa, men jag vägrade och inte ens mammas gosande fick mig att sova. Tji fick dem! Istället blev jag nersläpad en trappa ner till mammas kusin. Där pratade vi en stund och när vi gick upp till pappa igen skulle han tydligen gå iväg och spela fotboll med sin kompis, Robin G. Mamma och pappa tyckte det var bäst om jag hängde med för jag var ju "trött". Så farsan bar ner mig till vagnen och jag satte mig i en fin pose. Det kan ju faktiskt finnas ett och annat ragg därute. Det gäller bara att hålla utkik efter en annan barnvagn som förhoppningsvis innehåller någon söt tjej. Men det hittade jag naturligvis inte men det kommer nya försök och då är jag redo. Pappa mötte upp Robin och de skulle spela fotboll men insåg sedan att planen var upptagen. Jag skrattade åt dem när de stod där med långa näsor. Men de kom på att de kunde lattja lite med bollen i parken istället. Vi kom fram och pappa började gunga mig lite. Det är jag svag för och efter ett par sekunder somnade jag.

När jag vaknade stod pappa där som ett fån och sedan kom det fram en lustig figur som jag inte kände igen. Nyvaken som jag var blev jag chockad och rädd. Därför grät jag lite för att pappa skulle ta upp mig. Det gjorde han också och satte mig i hans knä. Där upptäckte jag att den andra killen inte var så farlig så efter ett tag var det ganska skönt att hänga med grabbarna. Vi hade en trevlig stund innan det var dags för hemfärd.

Hemma väntade mamma och när jag kom innanför dörren möttes jag av ett stort leende på hennes läppar. Hon fixade iordning gröt till mig och jag satte mig snällt i stolen. Pappa gick in i badrummet och började göra iordning min badbalja så länge. Jag var på lite bushumör när mamma matade mig, så fort hon satte in skeden i munnen och jag svalt så torkade jag av munnen på armen. Såg på mamma hur hon suckade och jag log inombords.

Efter jag ätit upp bade jag en stund med pappa. Det jag tycker är roligast i badet är nog min bad anka. Den är god att ligga och tugga på. Efter ett ganska snabbt bad fick jag vackert stiga upp och sätta mig i soffan med mamma och pappa som tittade på tv. Mamma började ha mig och det tyckte jag var ganska tråkigt. Så jag försökte slita mig från henne och då ser jag att pappa kommer. Han tar upp mig och ställer mig på sin mage och börjar prata. Plötsligt börjar pappa busa med mig. Han ser så otroligt löjlig ut när han gör sina grejer och jag brister ut i ett gapskratt. Om jag inte minns fel så filmade mamma och det läggs nog upp här också skulle jag tro. Om nu pappa reder ut att redigera lite filmsnuttar.

När jag sedan blev lite grinig tyckte mina päron att det var dags att sova. Det tyckte INTE jag. De la mig i min säng och gick ut till teven en runda. Men jag sov inte utan jag vände mig om till mage och låg och kikade mellan spjälorna. Dessutom såg jag sådär lurig ut som bara jag kan göra. Sedan ser jag pappa komma in med videokameran och filma mitt äventyr. Haha, jag älskar att jävlas lite med mamma och pappa. Men sedan blev jag alldeles för trött och somnade gott.

Hur jag nu kan sitta här och skriva kommer nog alltid att förbli ett mysterium. Godnatt!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0