Sammanfattning av de senaste dagarna!

Bloggen är kanske inte så aktiv längre, det får det bli ändring på! Helgen är inte så värst mycket att sammanfatta. Lördagen bestod av match och sedan avslutning av vårsäsongen med laget. Regn hela kvällen och när jag kom hem var jag hur blöt som helst. Men det var hursomhelst en trevlig stund. Det som var riktigt roligt på matchen var att Sandra och Melle var där och kollade. Alltid lika roligt när dem kollar och nu har Melle fått se pappa spela också.


Gårdagen (söndag) blev lugn och vi låg kvar länge i sängen och kollade på tv. Precis som förr i tiden på söndagarna. Melvin låg snällt kvar i sängen tillsammans med oss och var hur go som helst. Sedan gjorde vi oss iordning och hade en storstädning här hemma. Det behövdes verkligen och dessutom packade vi lite till. Efter ett par timmar var vi klara och det blev en lugn kväll.


Idag har jag och Melvin varit själva hos mina föräldrar. Vi kom dit vid 11-tiden och då var Melvin riktigt trött och somnade i vagnen. Så vi satt och pratade ute i väntan på att han skulle vakna. Han brukar bara ta power naps på ungefär en halvtimme, men idag sov han i ungefär 2 timmar! Det är väl kanske för att han håller på att få tänder där uppe också. Han har ju redan 2 där nere så det är inte omöjligt att det kommer fler tänder. Han visar samma symtom som sist han fick tänder.

Men när han vaknade var det bara jag och pappa hemma. Så efter en stund i soffan fick han lite mat med extra mycket efterrätt. Man får ju skämma bort honom när inte mamma ser. Efter det blev det lite bråttom hem för jag och Sandra hade inte ätit. Jag åkte i vilket fall hem och vi gick och handlade lite mat. Efter maten skulle vi på ett ärende men butiken hade stängt och då passade vi på att gå en lång promenad istället. Ute var det varmt och skönt och Melle sov lite till.

När vi kom hem blev det gröt till Melle. Sandra tog också mycket efterrätt (var det slump eller vill hon inte vara sämre?!). Melvin åt upp och fick lägga sig och busa lite. Nuförtiden slänger han sig över på mage om man lägger han på rygg och även nu. Så han låg där och lekte med sina leksaker och hade det allmänt bra. Sedan blev han så trött att det blev läggdags.

Vi andra har bara tagit det lugnt nu på kvällen. Efter en hektisk dag behöver man verkligen lugna ner sig lite och bara njuta. Nu ska jag inte njuta för mycket för jag måste sova.

För en halvtimme sedan hittade vi Melvin såhär i sängen:

Det gillar vi inte så vi fick vackert vända honom rätt. Ser kanske inte så bekvämt ut heller.


Kommentarer
Postat av: Nathalie

Åhh.. vad söt han är, er lilla Melle! :)

2009-07-07 @ 20:15:28
URL: http://bemerholt.blogg.se/
Postat av: Ante

Jag förstår inte hur dom kan fortsätta sova.

Bägge mina små sover så där.

Min två åring kan sova på alla fyra ibland. :)

2009-07-08 @ 11:58:22
URL: http://alicespappa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0