Sista dagen på stranden?

Idag har det verkligen varit en helt fantastisk dag. Synd att man glömde kameran hemma.

Dagen började ganska tidigt, runt klockan 7. Då vaknade Melle med ett skrik men efter att vi tagit upp honom från hans säng och lagt han i vår tystnade han ganska snabbt. Efter en stund somnade alla 3 och vaknade vid 9-tiden.  

Då gjorde vi iordning oss lite snabbt och stack till stranden. Man får passa på när det är fint väder, man vet aldrig när tillfälle ges i igen. Iaf turades vi om att passa Melle. Så när det var min tur busade vi en liten stund och han började bli lite trötter. Jag la han därför i vagnen och han började kämpa emot och gnälla. Men efter att jag gått 10 meter sov han redan. Han var riktigt trött och som alla småbarn vet han inte om det själv. Han sov nog i 40 minuter och under tiden försökte jag bygga på solbrännan. Det går sakta men säkert framåt och mot slutet mot sommaren kanske jag har fått en fin bränna (om det nu blir fint väder).

Sedan gick Sandra och Melle hem en runda till mormor och morfar. Han skulle nämligen ha burkmat och dem bor jättenära. Undertiden badade jag och Rasse. Idag var det betydligt skönare än sist. Efter vi badat la vi oss och solade en stund. Vaknade av att Sandra och Melvin kom tillbaka. Somna i solen är nog det skönaste som finns, man vet inte var man är eller hur man kom dit.

Efter en stund till på stranden kom det, som det såg ut, ett regnoväder så vi skyndade oss hem. Med oss hem hade vi lite mat och det smakade ljuvligt kan jag lova. Sedan var det dags att lyfta ner lite lådor i källaren (ser ut som ett bombnedslag här hemma). Efter en stunds tungt arbete blev det dags för Melles kvällsrutiner.

Sedan somnade lilleman och vi andra åt jordgubbar med grädde. Har nästan börjat tröttna på jordgubbar nu, har blivit alldeles för mycket denna sommaren. Men det är fortfarande underbart gott.

Nu ikväll har det varit lugnt här, Sandra och Melle sover ju. Själv har jag kollat på en film och nu är det snart läggdags. För imorgon blir det fullt ös hela dagen. Godnatt!

Godnatt önskar två trötta killar!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0