Hitta rätt i bebisdjungeln!

Jag har idag tänkt mig skriva om lite tips utifrån mina erfarenheter. Alla babyprylar är verkligen som en djungel och det är svårt att veta vad man behöver och dylikt. Jag har ju turen (eller oturen) att vara tillsammans med en babypryl-galning.

Av de grejer vi har köpt är faktiskt mycket begagnat, varför ta den största ekonomiska förlusten och köpa nytt? Nej, endel grejer är faktiskt bra att köpa begagnade.

Vad behöver man till bebisen då?
Jag vet inte vad man kommer behöva när bebisen kommer, men vi har iaf allt det nödvändiga nu. Fast det kanske behövs något längre fram, men nu har vi så vi klarar oss.

Nu kommer jag gå igenom grejer vi köpt till barnet.

Vagn - Den köpte vi ny på babyproffsen, jag och Sandra tyckte det var bättre att köpa den där än på ett billigare ställe. Detta enbart för att de är otroligt trevliga och skulle något hända med vagnen så kan de laga den. Vagnen är en svart Brio Happy Duo. Dou innebär att det är en ligg- och sittdel som man kan ta bort.
 
Säng - Köpte vi begagnad då nypris för sängen är 3000 kr. Vi köpte den för 800 och den var endast använd ett par gånger. Blocket is your friend!

Skötbord
- Köpte vi nytt på ikea, sniglar heter det. Sedan piffade som sagt Sandra upp den lite.

Bilbarnstol - Köpte vi begagnad, anledningen till att vi köpte den begagnad var att min kompis syster sålde den. Vi vet med största sannolikhet att den inte har blivit krockad med, etc etc. Annars skulle vi aldrig köpa begagnad om vi inte kände personen i fråga.

Babysitter - Köpte vi ny på Ullared, för en sisådär 150 kr.

Babygym - Köpte vi ny på Karlssons, också för en sisådär 150 kr.

Kläder - Har vi köpt  allt nytt, förutom något enstaka fall vi fått ärva.

Mitt största tips till blivande föräldrar! Åk till ULLARED, när barnen är små växer de snabbt ur sina kläder och detta gör Ullared så bra. De har grymt billiga babyprylar, allt från kläder till leksaker. Kanske lite sämre kvalité på kläderna, men vad gör det när barnen växer ur dem så snabbt?

Förhoppningsvis får ni ut lite av mina tips :)

Kommentarer
Postat av: Anonym

Vilket roligt inlägg-- skit intressant att läsa=)=)

2009-01-08 @ 23:08:15
Postat av: Nicolé

Daniel va roligt fick nyss reda på att du och sandra ska ha bebis, gud va roligt blir faktiskt lite rörd, nu blir ni familj på tre :) och rikigt vuxna. jag önskar er all lycka och hälsa sandra och pussa bebisen när den kommer. sköt om er puss och kram Nicole

2009-01-09 @ 18:53:52
URL: http://nicolelee.blogg.se/
Postat av: Anonym

säng 3000?? ett tips! KOLLA PÅ IKEA!!

2009-01-12 @ 01:21:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0