Melvin, nu planar det ut!

Vilken härlig dag detta har varit. Vaknade upp till en klarblå himmel och en liten kille som låg och småpratade för sig själv. Ruskade snabbt av mig tröttheten för att äta frukost för idag var det BVC för hela slanten.

Melvin blir en månad på torsdag och det var dags för lite utvärdering och vägning. Idag vägde han 4 280 gr. Innan har hans viktkurva gått nästan spikrakt uppåt men idag började den plana ut. Så förhoppningsvis planar det ut ordentligt för annars växer han ur alla sina fina kläder alldeles för fort. Storlek 50 börjar bli för smått och han går nu i strl 56. Något som var väldigt pösigt för någon vecka sen.

Utvärderingen fungerade fint, han kan följa saker med blicken nu. Distriksläkaren tycker han är så snäll för han skriker aldrig när han är däruppe. Det gör han knappt hemma heller, förutom när han vill ha mat. Förklaringen kan vara att både jag och Sandra är så lugna.

Efter besöket tog jag och Sandra med Melvin på stan en runda. Där hittade vi en mössa som blev jätte fin på honom. En nästan likadan mössa fanns på Polarn & Pyret, men kostade 3 gånger så mycket. Resonerade vi fel som valde att köpa den billigare mössan till honom? Det tycker iallafall inte jag.

Sedan gick vi en promenad i det underbara vädret. Har verkligen varit sådär våraktigt idag. Så jag fick äran att köra den förträffliga barnvagnen som är helt underbar att köra. Det är så mysigt att komma ut och bara gå och prata. Slippa all stress och koppla bort allt för en stund.


Man får turas om att köra!















Lilleman ligger och har det så mysigt med snuttefilten! Riktigt ombäddad där nere i sängen

Efter denna lilla utflykt så passade vi på att städa också. När det är städdags och mattorna läggs undan är Molly snabbt framme.

Det är klart Molly ska gosa i den sköna mattan!

Nu ska jag faktiskt bege mig och träna. Vi hörs!


Kommentarer
Postat av: Anonym

självklart köper man den billigaste mössan! man kollar ju inte direkt på priset utan på mössan =) bara ni som vet det ju! hehe!

Så fina är ni tillsammans, er familj =)

2009-02-24 @ 18:08:42
URL: http://eelliinnoor.blogg.se/
Postat av: Jenny

va sööt han är :D

2009-02-24 @ 20:15:44
URL: http://fulanka.blogg.se/
Postat av: o

så himla kul, för min katt Tjillevippen, liknar Molly så mycket :)

2009-02-24 @ 23:02:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0