BB

Ja efter förlossningen är det ju upp till BB som gäller. Där var de väldigt vänliga och man kände sig verkligen trygg. Fast mestadels av tiden kände jag mig bara instängd. Man ville komma hem till Molly och påbörja sitt liv hemma.

Vi kom dit på torsdagskvällen och fick lite information. Sedan kopplade vi in telefonen då vi hade föräldrar som var väldigt nyfikna. Det är ju stort för dem också, att bli mor- och farföräldrar är en kul grej det med. Första natten gick över förväntan, han somnade vid 2 och vaknade vid 8-tiden. Han var väldigt trött efter förlossningen och ville inte äta. När vi skulle byta blöja så knackade det på dörren och in kom min mamma. Båda två blev väldigt chockade att hon kom. Det är lätt att smyga in med sjukhuskläder så hon gjorde en fräckis. Då fick hon se hennes lille barnbarn. Efter det åt vi lite och gjorde oss klara. Sedan kom mamma igen, men då hade hon med sig pappa och nicke. Niklas som är 17 år utbrast, "en sån vill jag också ha!". Vad jag skrattade, och mamma bara skakade på huvudet.

Lite senare på dagen var det dags för Melvins mormor och morfar att komma och hälsa på. De kom tillsammans med Sandras mormor, Rasmus, Emmelie och Bibbe. Då hade de köpt en massa kläder och dylikt och allt var kanonfint! Hela Melvins säng var tillslut full med kläder. Sedan har jag lovat mig själv att dra ner på alla onyttigheter men givetvis hade Emmelie och Bibbe köpt semlor till oss och det kan man ju inte tacka nej till. Fast iförsej köpte jag godis och tidningar för 240 kr på fredagen men nu är det slut med sånt gott, haha. Rasmus la samma kommentar som min bror, jag vill också ha en sån. Lite roligt att de också vill ha det så, kan tänka mig att dem kommer tuta in Melle massa skit när han blir lite äldre. Den dagen, den sorgen.

Finns det plats för Melvin här?

Lördagens morgon grydde och amningen som vi haft lite problem med innan började få fart. Så jag tänkte att jag skulle duscha av mig lite. När jag stod i duschen kom jag på att jag glömt att ta en handduk. Duschen låg en 15 m från vårt rum så jag var tvungen att tänka ut hur jag skulle lösa detta. Mitt första alternativ var att ta en massa papper och torka mig, alternativ två var att springa naken lite snabbt in till rummet och förhoppningsvis undvika att någon skulle se mig. Nej, det var heller inte hållbart det alternativet så det fick bli det tredje. Detta alternativet var att ta t-shirten och torka mig. Ni som följt mig vet att jag har problem att packa min väska då jag alltid glömmer nåt. Det är kanske såhär jag är?! 

Senare på dagen kom min mormor på besök och hon var så glad att hon fick se den lille pojken. Morfar, som gick bort i december, sa i slutet att han hade som mål att träffa Sandra och Daniels (alltså våran) pojk. Han hade rätt det blev en pojk. Känns lite konstigt att han visste vad det var för kön. Visste han eller var det slumpen? Det låter iaf jag vara osagt.
 
En pojk som morfar trodde!

På lördagen sa vi även till att vi ville åka hem på söndagen. Så de hade ett möte med oss och pratade igenom allt. De sa också att alla rum var fyllda på BB så det kunde hända att jag hade fått åka hem om dom hade behövt min säng. Men det hände inget under natten och det var först på söndagsmorgonen precis innan vi skulle åka det kom en tjej som skulle vara på det rummet vi haft. Så vi skyndade oss på så hon skulle kunna få vara ensam och åkte hem.

En trött kille!

Upplevelsen på BB var bra till den mån att man fick lära sig ta hand om barnet och få massa tips. Men jag tyckte det var tråkigt och kände mig instängd till slut. Så det var skönt att vi fick åka hem.

Just nu går tankarna på hur vi ska stava hans namn, Melvin eller Melwin. Vi får ta oss en funderare på det. Nu ska jag passa Melle när Sandra ska duscha sen ska jag börja plugga! Vi hörs!


Glöm inte bort att rösta på lattepappans blogg på den blogg ni tycker bäst om!

Kommentarer
Postat av: S a r a

Melvin tycker jag :)

Lycka till med allt!

2009-02-02 @ 14:19:50
URL: http://saaramarklund.blogg.se/
Postat av: Julia

Grattis än en gång (:

2009-02-02 @ 16:16:56
Postat av: Anonym

Grattis!:D



gud vad söt han är:)

2009-02-02 @ 17:30:34
Postat av: Anonym

Han ska stavas med w:) MELWIN:D!

2009-02-02 @ 19:19:17
Postat av: Sandra

Grattis!:D

Lycka till med allt!

2009-02-02 @ 21:27:46
URL: http://pieceofsandra.blogg.se/
Postat av: Louise

Er lille pojk är verkligen söt!

Grattis ytterligare en gång!

2009-02-02 @ 22:22:35
URL: http://louisesbekannelser.blogg.se/
Postat av: j.medin

GRATTIS !! halkade in här via andra bloggar, och jag blir alldeles till mig när jag ser en liten! Jag bor i norrköping och har jobbat på BB här i stan de två senaste somrarna, så underbart med alla små söta bebisar! Melvin/Melwin är ett jättefint namn hur ni än väljer att stava det! =)

2009-02-02 @ 22:26:04
URL: http://johannamedin.blogg.se/
Postat av: Anonym

Grattis!



Stava det Melvin. Annars blir det lite Windows över honom ;)

2009-02-04 @ 23:24:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0