22 år och 7 månader!

Städa, städa varje fredag. Det tycker jag är kul...

Idag har det varit städdag här hemma. Som vanligt ser det ut som ett bombnedslag precis innan man börjar städa men eftersom att tiden går ser det bättre och bättre ut. Nu tycker jag det ser skapligt ut här hemma. Det är iaf rent.

Melvin sov en stund och när han vaknade så fick han leka på sitt rum ett tag medan jag och Sandra städade i köket. Det slutade med att en liten kille kom krypandes ut till oss. Han gnällde lite undertiden han kröp men sedan hörde vi att han började "skratta" för varje steg han tog. Då visste vi att det var bus på gång och mycket riktigt kröp han rakt mot Mollys matskål. Några sekunder senare satt han där med handen i matskålen och log ett sånt där nöjt leende. Vi fick "ajabaja" honom och ta väck honom därifrån. Han måste ju lära sig så snabbt som möjligt. Dessutom är det ju Mollys mat.

När vi städat klart lämnade Sandra Melle hos hans morfar. Jag skulle spela match och Sandra skulle ut och äta med ett par mammakompisar.

När jag kom hem vid halv 9 hade Melvin redan sovit en timme och han gör det fortfarande. Skönt att det gick bra för båda parter. Alltid roligare att passa en glad kille. Därför får vi tacka morfar.

Vid 11-tiden kom Sandra hem och jag körde hem hennes kompis Sara. Sedan väntade en ganska konstig natt. Både jag och Sandra var uppe hur många gånger som helst och det var inte många timmar man fick sova.

Därför var man ganska trött när man vaknade vid 6 på morgonen. Då satt en pigg Melvin och sjöng i sängen. Han började att sjunga födelsedagssången för Sandra och jag instämde med min härliga stämma. Sandra fyllde 22 år och lilleman blev ju 7 månader idag.

Jag gjorde mig iordning och åkte för att köpa frallor. Vi skulle nämligen ha, för omväxlings skull, ett frukostkalas. Vi bjöd på frukost och det var nästan som en hotellfrukostbuffe kan man säga. Det fanns lite allt möjligt, vilket säkert var uppskattat. Efter jag hade köpt frallor köpte jag även Sandra lite rosor, 10 röda rosor! Vid 8-tiden började vi baka tårta och vid 10 kom gästerna. De var dock inte så hungriga som vi räknat med så det blev lite frallor över. Kanske går att äta imorgon, haha.

När alla gäster gått väntade vi på Melvin som låg och sov. Sedan gick vi en runda på stan för att sedan gå hem och äta. Det är så roligt att köra Melvins sittvagn. För så länge man kör säger lilleman inte ett ord, han sitter stilla och inspekterar allt han kan få syn på. Riktigt roligt att gå ut med han, att vara ute älskar han verkligen.

Nu ikväll tippade jag och Rasmus och för andra gången denna vecka blev det vinst. Nu återstår det en match av den andra kuponger och den ser också ut att gå hem. Så imorgon får vi testa lyckan igen.

Mer har jag inte att säga. Imorgon ser jag fram emot en låååång mysdag. Sista dagen innan skolan börjar ska man väl njuta med att inte göra ett smack, med undantag för att hänga in tvätten.

Nu ska jag sova eftersom jag är helt slut. Godnatt på er! Hoppas ni haft en bra start på helgen!


Kommentarer
Postat av: Connie

Grattis Sandra i efterskott på din födelsedag.Ni är en underbar familj. Ha det bra...

2009-08-30 @ 21:49:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0