Eh what?

Som vanligt händer det mycket när Melle är i farten. Han har verkligen fått nys på att sitta. Imorse när han låg på golvet satte han sig. Likaså i eftermiddags. När jag kom in när han skulle sova satt han upp. Det är en helt ny Melvin som är med oss.

Idag har dagen innehållit allt från sjukgymnast besök till golf. Shopping och massa andra grejer.

Men det roligast är verkligen Melvin. Det händer så sjukt mycket nu på något sätt. Han är verkligen med och studerar sin omgivning. Är det något som inte passar så säger han till. När vi äter vill han gärna sitta med och gärna få sig en smakbit. Han brukar inte få smaka särskilt ofta men ibland händer det. Annars har han ju sin egen mat. Att sitta och äta mackor med mildost brukar vara en liten favorit. Majskrokar sysselsätter honom några minuter, det är både gott och roligt att pilla med.

Nej, han är verkligen hur go som helst. Det är inte bara Melvin som är go. Även Viggo, som är Melvins kompis, är jättehärlig. Det är roligt att se hur olika de är även om båda två är sjukt härliga. Båda två har sina egna egenskaper och det är roligt att de är bra på olika saker. Melvin har nog lärt sig mycket av Viggo tror jag. För Melle har tagit efter mycket av det som Viggo har hållt på med.

Tror ni småbarn kan kommunicera med varandra? Jag vet inte. Men de verkar ha roligt ihop eftersom de stirrar på varandra, ler och tar på varandra.

Jag vet inte varför det blev ett sånt här flummigt inlägg. Kanske för att jag är trött, eller kanske för jag inte vet vad jag ska skriva om. Ingen aning men får skärpa mig och inte slira iväg på banor jag inte förstår själv.


Här ser vi en trött Melvin. Passar på att vila sig lite på sin stol.

Nej nu ska jag sova för imorgon väntar en hektisk dag. Kalas och match bland annat. Sovgott!

Kommentarer
Postat av: Malin

Självklart kan små barn kommunicera, både med vuxna och med andra barn!

2009-08-13 @ 09:14:02
Postat av: Emmelie

Han tänker, åh vad jag saknar min moster!!

2009-08-16 @ 22:16:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0