Walk in the park!

Roligt med lite kommentarer om svininfluensan (föregående inlägg). Kul att höra om hur andra ser på saker.

Idag har det varit en rolig dag här hemma. För tillfället nattas Melvin men vi får se hur det går, han har varit lite kinkig eftersom tänderna nästan är framme. Man ser verkligen att dom är påväg för det är alldeles vitt, som det ser ut precis innan tandköttet spricker. Så det är inte konstigt om lilleman inte är som vanligt.

Efter lite påtryckingar från Robin G gick jag, Melvin och Robin ut på en promenad idag. Riktigt skönt väder bäddade för en lång och härlig promenad. I vagnen satt Melvin och tjoade och hade allmänt kul. Men sova var det sista han ville. När jag hade sagt hej då till Robin och var påväg hem somnade lilleman hundra meter från vårt hus. Givetvis vaknade han när vi steg innanför dörren. Lite retfullt eftersom han hade behövt sova lite mer än 2 minuter. Det är kanske därför han just vaknade nu, efter att endast ha sovit 20 minuter.

Sedan har jag, Sandra och Melvin legat och tittat på allt vi har filmat från det Melvin föddes och till nu. Det är verkligen roligt att kolla på eftersom man glömmer bort så snabbt. Melvin fick lite leksaker i sängen och han roade sig en stund med det. När han tröttnade skulle han försöka smita från sängen. Jag låg på sidan och han kommer krypandes och tar tag i mig, ställer sig upp och försökte hoppa över. Han hade lyckats om jag inte fått tag i honom. Men istället för att han skulle få ligga kvar i sängen lyfte jag ner honom på golvet. Där hittade han lite nycklar som han började leka med. Men efter ett tag tröttnade han på det och började krypa. Det slutade med att han kröp ut till hallen och började leka med sin vagn. Han är överallt den där lillemannen. Det är inte en lugn stund, sladdar som ligger lösa är han snabbt på. Därför gäller det att kolla vad han sysslar med.

Nu sitter jag och redigerar en film som inte går att ladda upp, får testa att starta om datorn för att se om det går bättre. Sedan lägger jag upp den senare ikväll när allt är klart.

Nu ska jag sticka till Robin G för vi ska kolla de nya nollorna som ska börja på högskolan, hoppas ni får en trevlig lördagskväll.

Här kommer två bilder från igår när Melle kröp under bordet och när Molly satt ovanför och inspekterade.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0