Sista solstrålarna snart?

När man är trött får bloggen lida, så är det bara.

Gårdagen var grym! Vi tog en heldag hos mina föräldrar. Var underbart väder men det var för kallt för stranden. Så vad passade då bättre än att åka upp dit där det inte blåser lika mycket som här inne i stan. Melvin var som en solstråle hela dagen och charmade allesammans.

Sandra och min mamma var iväg en runda för att lämna en nyckel. Det slutade med att dom kom hem med kläder och en gunga. Så vi gungade en lång stund och Melle älskar verkligen det. Vi stannade så länge att vi åt och efter det åkte vi hem. Det var en underbar dag och lilleman gnällde ingenting utan var hur go som helst.

Fast han visade sin bästa sida där, när vi kom hem var det en trött pojk vi hade med oss. För andra dagen i rad la vi honom vid halv 7 tiden. Eller rättare sagt vi brukar det. Men nu de senaste dagarna har han vaknat efter en halvtimme-timme. Då är han pigg och är vaken ända till klockan 10. Det är trist när det blir så. Dels för hans skulle och sedan för våran. Han är trött och vill egentligen bara sova. För vår del är det skönt att ta det lite lugnt på kvällen och varva ner. Man behöver det eftersom det är fullt upp på dagarna.

Idag blev jag utslängd från lägenheten. Sandra skulle ha en kompis och dom ville vara själva en stund. Jag åkte och uträttade lite ärenden och sedan åkte jag hem ändå. Det var full fart när dom var här. Men så är det när det är barn inblandade, fullt ös medvetslös!

Sedan ville mormor låna sitt barnbarn så jag och Sandra åkte ut och kollade i lite affärer. En tröja, ett par kuddar och en gardin fick vi med oss hem. Sedan passade vi på att luncha ute också. Riktigt skönt att bara få sitta still en liten stund. Det är roligt när Melle också är med men ibland är det skönt att vara ensamma också, eftersom det nästan aldrig händer.

Sedan kollade vi på en film och sen hämtade vi Melle. När han kom hem blev det gröt och sedan lekte vi en halvtimme innan det var dags att sova. Men han vaknade efter en halvtimme så Sandra lyckades få han att somna i våran säng. Så där ligger han och Sandra nu.

Jag ska ansluta till övriga familjen tänkte jag och återkommer imorgon igen. Godnatt!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0