Eddie Meduza och bananer!

Idag tog vi en impulstur till IKEA. På kanske sommarens varmaste dag tillbringade vi på ikea, hur trist är inte det? Inte farligt trist alls, snarare tvärtom. Det var faktiskt väldigt kul där idag.

Dagen började iaf att vi var lite lätt irriterade på varandra, jag och Sandra. Men när vi väl hade packat bilen full var det inte några problem. Med oss hade vi en liten grinig kille men så fort han satte sig i bilen blev han hur lugn som helst. Han sov i bilen på väg upp men när han vaknade satt han och skrattade och lekte istället för att skrika som han oftast gör när han åker bil.

Vi skippade vagnen idag och lät han åka i ikeas vagn. Det finns så man kan knäppa fast barnet. Eftersom han sitter så duktigt så tog vi inte med vår egen vagn. Vi gick och kollade på allt och plötsligt började Melvin grina lite och det blev matdags för honom. När han åt passade vi också på att äta en bit mat. Det är faktiskt ganska jobbigt att gå på ikea. Särskilt med en tjej som gärna kollar varenda kvadratcentimeter, man kan ju faktiskt missa något.


Melvin åt jättebra och det var inte något gnäll från hans sida. Men när vi satte ner honom i vagnen efter maten ville han inte sitta där utan vi gick och bar på honom den återstående delen av vår runda. När vi kom fram till kassan såg vi hur mycket vi hade köpt. Det var bra mycket mer än jag trodde vi skulle köpa. Men idag var det bara såna saker vi visste att vi skulle behöva i lägenheten. Så inget onödigt slösande här inte.

Efter vi betalat skulle Sandra springa in på Rusta och Bauhaus. Då passade jag på att ge Melle lite banan. Han var inte speciellt sugen så jag slutade och satte in nappen i munnen på honom. Inte ens när vi lyssnade och sjöng med till Eddie Meduza ville han ha bananen. Istället  vände jag mig om för att backa bak bilen. När jag sedan 5 sekunder senare tittar till honom hade han redan somnat. Inte konstigt egentligen, han hade inte sovit på 4 timmar så han var alldeles slut lilleman. Så han vaknade inte förrän vi var hemma igen. Skönt för honom.


När vi kom hem började jag slänga in massa banankartonger i bilen för att sedan åka iväg och slänga dom. Jag skulle ju ändå spela så jag tog det på vägen. Idag blev det faktiskt vinst för en gångs skull. Men bara träningsmatch så det räknas väl egentligen inte.

När jag kom hem har vi skickat iväg 372 kort på framkallning. Så de dyker väl upp någon gång i början av nästa vecka.

Nu är klockan mycket och det är dags för sängen. Vi hörs imorgon! Godnatt!

Kommentarer
Postat av: TessanSessan

hehe det var grymt skönt :D

2009-08-07 @ 10:54:32
URL: http://theresemansson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0