En helt ny lägenhet och en helt ny Melvin!

Hej igen!

Nu är flytten klar, därav den dåliga uppdateringen. Vi har nu kommit in i lägenheten och fått upp nästan allt. Det enda som saknas är 2 lampor, en fläkt och några kartonger som ska bort, sedan är allt komplett. Det har varit en stor omställning både för Melvin och Molly men de har fixat det galant får jag lov att säga. Även om Melvin har sovit dåligt på nätterna och varit lite grinig så har det fungerat bra.

I torsdags packade vi ner nästan allt som vi skulle ta med oss när vi skulle flytta. Så den dagen var det fullt upp från morgon till kväll. I fredags gick vi på slutbesiktningen av den nya lägenheten. Enligt besiktningsmannen, som var ersättare då de ordinarie var på semster, var lägenheten bra. Men det tyckte inte vi. I Melvins rum så ser det ut som en fuktskada på tapeten så det ska vi ta upp när den ordinarie personalen är tillbaka på jobbet. Dessutom är golvet lite halvdåligt i vardagsrummet så det ska vi nog säga till om också. Så vi får se vad utgången blir av det hela. Iaf hämtade vi nyckeln och ringde våra föräldrar som skulle hjälpa till att flytta. Det var tänkt att vi skulle flytta lite av grejerna så det underlättade på lördagen. Men eftersom vår bil (egentligen mammas) är så rymlig, hela 18 banankartonger går in (!), så gick det väldigt bra. Dagen slutade med att vi hade fått in sängarna och det mesta utav alla grejer i den nya lägenheten. Därför tillbringade vi natten här. Melvin hade varit hos sin mormor hela dagen och när han kom hit kändes det som en lättnad. Nog hade man saknat den lille mannen. Men på något sätt var han väldigt förändrad i sitt beteende. Han var jätte mammig och när jag hade han i sängen började han storgråta och ropade "mamamamama". Det låter precis som mamma och han slutade inte förrän Sandra kom. Han försöker nu även härma med munnen och ljud det vi säger till honom, eller iaf mamma och pappa. När vi skulle lägga honom började han storgråta och vi fick testa med både vagnen och hans egen säng. Inget fungerade och tiden gick. Det slutade med att vi gav honom lite mer gröt och sedan fick han ligga mellan oss på natten. Den natten sov man inte speciellt bra så man var rejält trött på lördagsmorgonen.

På lördagsmorgonen var humöret inte på topp och jag var ganska otrevlig, något jag ångrar nu. Men när man är stressad och känner att man har mycket att göra blir det så, går inte att hjälpa. Men efter en lång dusch, vi har numera hur mycket varmvatten som helst, vaknade man till och kunde börja dagen. Det började med att jag hämtade mamma, pappa och nicke. Vi lastade in den nya tvättmaskinen, som jag haft på förvaring hemma hos dom, åkte och hämtade ett släp och kärde in mot stan. Där började vi packa släpet medan vi väntade på de starka grabbarna som strax skulle anlända. De droppade in en efter en och tillslut var hela flytt-teamet där. Teamet bestod av Robin K, Robin G och Bibbe. Man märkte direkt att de var vana vid att lyfta tunga grejer efter X antal timmar på gymmet. Jag, med 2 gympass i bagaget, lyckades hålla jämna steg (tror jag?! Ni får invända annars!). Eftersom det bara var de tunga sakerna kvar gick det ganska snabbt och efter 2 timmar var det bara lite småplock kvar. Då tackade grabbarna för sig för de skulle hinna med systemet också, det var de förtjänta av! Efter att Melvins morfar tapetserat klart och farfar, farmor och Sandra städat klart den gamla lägenheten begav vi oss till den nya. Där var det montering av soffan, skrivbordet, byrån och tvättmaskinen. Och givetvis alla kartonger som skulle packas upp. Vi fick upp mycket av sakerna och när vi avslutade dagen var det mest småplock kvar. Alla var rejält hungriga och humöret var inte på topp så därför gick alla varsitt håll och åt. Vi åt kinamat och det var hur gott som helst. Sedan blev det ännu en jobbig läggning med Melvin. Man tycker så synd om honom för han är jättetrött men kan inte slappna av. Det är som sagt en stor omställning och jag hoppas det släpper snart men han är en sån duktig kille så det ska nog inte bli några problem. Men efter en stund gick det. Sandra och jag kopplade in teven och datorn men insåg snabbt att vi inte orkade med allt längre utan gick och la oss.

Idag började vi dagen med att röja lite och sedan åkte vi ut till massa olika affärer och inhandlade lite grejer till lägenheten. Grejer som var nödvändiga och inget roligt. Sedan blev vi bjudna på mat av Melles mormor och morfar. Efter mat där åkte allesammans hit och fixade en massa. Det var monteringen av tvättmaskinen som var bäst, har tvättat 3 maskiner och det är underbart! Slippa gå till tvättstugan med massvis med tvätt en gång i veckan, UNDERBART! Tvättar hellre 2 maskiner om dagen än 14 maskiner en gång i veckan. Sedan satte vi upp lampor, blommor och plockade upp ännu mera kartonger. Så nu känns det som ett hem! Jag och Sandra älskar det och Molly kommer in i det mer och mer. Den enda som återstår är nog Melvin, men det kommer så småningom det är jag övertygad om. Sedan gick allihopa och vi kunde mysa lite själva med Melvin. Det var välbehövligt för vi har inte sett den lilla killen så mycket i helgen och det känns inte bra alls. Efter lite bus var det dags för gröt och sedan gick jag och Melvin in för att leka lite innan det var sängdags. Det var så skönt att gå lite ensam tid med honom men när det var sovdags började han skrika. Därför tog jag honom till vår säng där vi gosade 10 minuter innan han somnade. Sedan bar Sandra in honom i hans säng där han fortfarande ligger och sover. Han har ett eget rum nu och det blev mycket fint. Ska bara upp gardiner så blir det mycket bättre. Sedan får vi se vad dom säger om tapeten om de inte vill byta gör vi om själva. För det är nog tänkt att vi ska göra om sovrummen och hallen så småningom. Skönt att Sandra arbetar i en färgbutik, haha.

Nu har vi plockat iordning ännu mer och det som återstår i lägenheten är att sätta upp gardiner, en lampa och en fläkt sen är det inte mycket mer, skönt! Dessutom är minneskortet på kameran full så den ska gås igenom och det gör vi förhoppningsvis imorgon. Sedan får det bli lite bilder på lägenheten när den är klar!

Nu ska jag gå och lägga mig för imorgon ska jag, Sandra och Melvin mysa hela dagen. Ha det bra och godnatt!

Skulle även vilja tacka alla som hjälpte till vid flytten, även Emmelie och Rasmus  som också hjälpt till. Utan er alla hade det inte gått så smidigt! Tack ska ni ha!

Kommentarer
Postat av: Andreas

Skönt att det är färdigt för er nu.

Kan ju bero på flytten att Melvin varit lite orolig jag märkte det själv på Alice när vi flyttade till denna lägenheten att det är mycket nytt och mycket nya intryck som gör dom oroliga om nätterna..

2009-08-02 @ 22:51:26
URL: http://alicespappa.blogg.se/
Postat av: Connie

Grattis till nya lägenheten,ser framemot att se kort på den. Ha det bra

2009-08-03 @ 15:58:11
Postat av: Emmelie

Jag jobbade faktiskt, men jag hjälpte till så mycket jag kunde daniel!

2009-08-04 @ 10:57:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0