Svininfluensan!

Fastnade vid ett dataspel alldeles för länge, väldigt dumt. Det får jag sota för imorgon.

Det känns som Melvins tänder (där uppe) håller på att sticka fram. Han har idag sovit mycket och varit grinig. Dessutom är det väldigt svullet i munnen och det ser verkligen ut som han kommer få dom vilken dag som helst.

Idag har han busat mycket. Han tar sig fram överallt nu och idag kröp han under vårt matbord för där hade han nämligen sett en av Mollys bollar. Den ville han gärna ha i munnen och satte sig därför under bordet och åt på bollen. Ovanför bordet stod Molly och undrade vad Melvin sysslade med.

Matchen idag gick bra, vi vann med 2-1. Nu börjar det hända grejer och vi avancerar sakta men säkert.

När jag kom hem diskuterade Sandra och jag svininfluensan. Eftersom vaccinet inte är testad på barn (?!) vill vi inte ge Melvin det. Det finns biverkningar som kanske inte är de bästa. Hur ställer ni inför allt det här? Är det uppblåst i media eller är svininfluensan verkligen en pandemi? Ska ni vaccinera er eller ert/era barn? Jag vet ärligt talat inte vad jag ska göra men det återstår väl att se....

Kommentarer
Postat av: malin

vi har en son på tio månader och kommer nog inte att vaccinera. som du skriver känns vaccinet ganska osäkert i dagsläget...

2009-08-22 @ 08:01:54
Postat av: Julia - Aupair i Norge

Här i Norge är det större än någonsin. Så fort man snyter sig eller bara hostar till lite så får man blickar och folk aktar sig för att man har svininfluensan. De har gått lite långt här ;)



Eftersom det är som en vanlig influensa och man inte blir mottagen på vårdcentral/sjukhus så ska inte ja vaccinera mig iaf ;)

2009-08-22 @ 10:53:50
URL: http://mittaupairlivinorge.blogg.se/
Postat av: Anonym

Barn under 2 får ej vaccineras heller, är det senaste jag läst. Eller om det var under 1 år.

2009-08-22 @ 12:40:24
Postat av: Emelie & Lukas

Jag ska helt klart vaccinera båda oss. På nyheterna igår så sa dem att det inte uppkommit några allvarliga biverkningar alls plus tt dem säger får barn det under 3 så klarar dem sig inte. Sen så tror dem att i vår stadsdel (5 mindre orter) kommer en tredjedel att vara smittad innan november..

2009-08-22 @ 19:52:20
URL: http://mellemus.blogg.se/
Postat av: Anonym

Det man är rädd för är ju inte heller att en massa folk ska dö, utan att om det bryter ut ordentligt så kommer det kunna slå ut stora/viktiga samhällsorgan såsom sjukvård exempelvis, vilket kan få förödande konsekvenser... Tycker det känns väldigt uppblåst i media, känns på nåt sätt som skrämselpropaganda... Sen vissa biverkningar som stått om i tidningar o sånt låter såklart fruktansvärt, men man ska också veta att det finns risker med alla vaccinationer... men såklart så ska man ju ta sig en funderare innan man ger det till ett så litet barn, speciellt då det inte testats på dem ännu...

2009-08-22 @ 23:12:55
Postat av: Elin

Jag tror som jag trodde när fågelinfluensan pågick, media förstorar upp allt och om några månader kommer alla ha glömt svininfluensan! Jag tänker inte vaccinera mig, om det inte blir ännu värre, vilket jag tvivlar på att det blir.



Vet någon förresten varför alla influensor får "djurnamn"?

2009-08-28 @ 12:24:01
URL: http://borgstromelin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0