Sista dagen på lovet!

Sitter just nu och äter sockerkaka som Sandras mormor bakat. Underbart gott att avsluta denna roliga dagen med en av de godaste kakorna som finns. Fast det kanske beror på vem som bakar dom.

Idag har vi haft en väldigt mysig dag tillsammans. Dagen började som vanligt ganska tidigt med att Melle vaknade och började krypa runt i sängen. Då är det klart att man vaknar men vi låg kvar en lång stund för att mysa. Som vanligt var denna söndag också en slappardag. Ni som hängt med ett tag vet att aktiviteten är ganska låg och även idag.

Men vi fick på oss lite kläder och åt lite granna. Sedan packades skötväskan för en promenad. Ute kände man att det nu officielt är höst. Vindarna är kalla och solen värmer knappt längre. Det var tur man tog en tröja på sig, annars hade man nog blivit för kall.

Vi mötte upp Sara, Hampus och Viggo och gick en runda. Efter det hamnade vi en liten runda på stan också. Sen blev som vanligt Hampus hungrig så vi gick och fikade också. Där satt Melvin och förde liv. Skrek åt alla människor på torget och allt han kunde se. Han var inte kinkig, snarare glad och upprymd. Han har som sagt blivit mer social nu än tidigare.

Efter fikat tackade vi för oss och gick hem. Väl hemma la sig alla i sängen för att 2 timmar senare konstatera att man tagit en väldigt lång powernap. Efter det var man helt slut, men mat var tvunget att lagas. Så åt vi och busade i Melvins rum. Han är mest intresserad av att krypa runt och klättra på mamma. Men vi hade kul en stund iaf. Jag gick och tappade upp ett bad för att Melvin skulle bada. Vi satte oss ner och badade men det dröjde nog inte 5 minuter förrän Melvin blev rastlös och ville stiga upp. Han har problem med att sitta still den pojken.



Istället lagades det gröt som han fick avnjuta istället för ett varmt och skönt bad. Nu märktes det att han var trött och när han hade ätit upp var klockan 7. Därför fick han sova. Han vaknade vid 8-tiden igen men lyckades få honom att somna igen. Så nu är det tänkt att jag ska krypa ner och breda ut mig. För den senaste veckan har han sovit i sängen. Det är jobbigt för man får inte mycket plats och sedan vaknat man x antal gånger per natt för det är så trångt. Så nu ska jag försöka njuta för inatt kommer han nog in till oss om han vaknar. Men då är det bara mysigt för då somnar man som en stock, trött som man är.

Såhär kul har man efter en snus!

Imorgon börjar skolan också. Det är med blandade känslor jag kommer åka tåget imorgon. En del av mig tycker det ska bli skönt medan en annan tycker det ska bli mindre kul. Men överlag ska det bli skönt att komma in i rutiner igen. Inte enbart för mig utan även för Melvin och Sandra också.

Vi hörs imorgon efter min lååånga dag i skolan (9-12)! Godnatt!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0