Fjärde tanden!

När vi vaknade igår upptäckte vi att Melle fått sin fjärde tand. Även denna i underkäken. Trodde faktiskt någon tand i överkäken skulle titta fram nu. Men det känns som det är nära där nu också. Men tänderna får komma när de vill.

Melvin sov jätte länge igår. Vi vaknade innan honom och blev så förvånade att vi inte hade en Melvin mellan oss. Men efter vi vaknat till vaknade även Melvin. Jag tog in honom till sängen och Sandra gick och duschade. Melle låg och rullade runt i sängen och pratade lite. Han brukar vara så mysig på morgonen och det är bara att passa på att njuta en stund.

Efter det gjorde vi oss iordning för att åka på kalas, William fyllde 3 år. Innan vi kom fram köpte vi en till present. Han fick 2 badleksaker till hans pool och sedan en dinosaurie som han numera gillar. På kalaset var det trevligt och god fika. Han fick välja vad han ville ha och äta på sin födelsedag och han ville ha kräm! Något han alltid äter.  Så hans föräldrar frågade om han verkligen inte ville ha något annat. Det slutade med att Wille bestämde sig för att äta på McDonalds.

Så när dom åkte dit åkte vi och handlade. Där handlade vi lite mat till idag. Vi ska ha gäster ikväll. Hampus, Sara och deras son Viggo. Så idag blir det tacos. Hoppas dom tycker om det. Så idag består nog dagen av att förbereda lite, men annat ska hinnas med också.

Efter vi handlat klart åkte vi hem och lagade spaghetti och köttfärssås. Något som blev riktigt bra idag. Efter en snabb lunch gick Sandra och Melle hem till Melles mormor en stund. Själv diskade jag och plockade iordning här hemma. Sedan åkte jag och spelade match. Förlust som vanligt och sedan var det tänkt att några skulle äta pizza efter. Vad som innan var ungefär 16 st slutade med att vi var 5 st. Men vi hade lika roligt för det. Efter vi ätit upp åkte vi in en runda på årets sail. En liten festival här i Karlskrona. Arvingarna stod på scen och grabbarna tog ett par öl. Själv var man nykter med tanke på att man skulle köra hem. Vid 23.30 gick jag hem och när jag kom hem var jag så trött att jag somnade direkt.

Melle rullar och ålar sig överallt och igår hittade han Mollys leksaker som finns i hennes träd. Där har hon en mus som låter när man slår eller skakar på den. Det fattade Melle så han låg och skakade den fram och tillbaka så att den hela tiden lät. Det tyckte han var roligt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0