Valborgsmässoafton!

Idag är det valborgsmässoafton och det råder eldförbud! Det är härligt med det fina vädret men det har ställt till det för alla majbrasor. Så nu återstår det att se om det blir någon eldning här i Karlskrona. Det hade varit trevligt om det blev någon majbrasa men det gör mig inget om det inte blir det.

Det som skrämmer mig lite är att 8 av 10 ungdomar ska supa på valborg, detta står på aftonbladet. Valborg har blivit lite av en "ut-och-supa-kväll" för ungdomar. Det är även många som tar sin första fylla. Detta är ganska tråkigt och tycker kommunen eller liknande borde göra något roligt för ungdomarna på valborg. Något som inte innehåller alkohol!



Nu ska vi ut på stan en runda och hitta något fint till Melvin. Ha en trevlig valborgsmässoafton!


Kommentarer
Postat av: J

okej :D

2009-04-30 @ 14:41:33
URL: http://yoursooofine.blogg.se/
Postat av: Trinidaz

Håller verkligen med dig. De verkar som ungdomarna har för sig att ha kul innebär att man ska dricka sig full. Så synd att de ska vara så , för man har facktiskt mer kul när man är nykter.



2009-04-30 @ 14:45:47
URL: http://trinidaz.blogg.se/
Postat av: evelinafahlström

Jag håller med, visserligen är jag ungdom och jag dricker ibland jag med. Men igår så såg jag ett gäng ungdomar och dom försökte klura ut hur dom skulle ta hand om en av tjejerna eftersom att hon inte ens kunde stå/sitta själv.. Dom var i alla fall ute och söp sin första fylla :/

2009-05-01 @ 20:14:45
URL: http://fevelina.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0