...

Fy fan vad jag var dålig! Jag var pinsam ute på isen idag. Fan vi bara förstörde därute. Vi blåser sönder matchen. Bla bla bla.

Detta är det jag sysslat med idag. Fått ta emot all möjlig skit bara för att man förlorar en match och tar ut sin besvikelse på oss domare. Känns tråkigt att man ska behöva svälja allt detta efter en match.

Som ni förstår är det ju spelarna som har koll på alla regler och kan allt om ishockey. Vi domare kan inget om hockey och är ute på isen bara för att förstöra.

Såhär är det att vara domare, man får utstå så mycket skit utan att kunna bita tillbaka. Efter matchen åkte vi för att tacka ledarna. Jag och den andra linjemannen åkte fram och sa, tack ska ni ha. Som svar fick vi; fy fan vad pinsamma ni är! Pinsam?! tänkte jag, jag undrar vem det är som är pinsam. I 60 minuter hade dem inte annat än stått och skrikit på oss domare. Vem är det som är pinsam egentligen? Men man får bita sig i tungan och rannsaka sig själv. Vad kan jag göra bättre till nästa gång? Vad gjorde jag bra respektive dåligt idag? Detta är något ledarna samt spelarna också kanske skulle göra innan dem kläcker ur sig såna saker.

Jag vet inte, är det rätt att man får såhär mycket skit?

Detta inlägg är fyllt med ironi, kan ju tilläggas!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0