Svaren på frågorna!

Har en enda simpel fråga, hur kommer det sig att du och din tjej skaffade barn så tidigt?
Det beror på hur man definerar "tidigt". Jag känner mig inte speciellt ung. Nuförtiden finns det fler och fler "unga föräldrar" men jag är gammal om man jämför med dem. Jag ser mig själv som vuxen då jag kan göra vad jag känner för. Jag får gå ut på puben, köra bil och gå på systemet. Nu passar det så bra att vi fick Melvin då jag pluggar och tillbringar mer tid hemma än jag hade gjort om jag jobbat.

Vad var din första reaktion när Sandra berättade att hon var gravid? :)
Det finns faktiskt förklarat i ett inlägg jag skrev för länge sen. Den hittar ni här! 

Är ni förlovade?
Ja det är vi. Sedan april 2007, snart 2 år alltså.

Hur länge har du och Sandra varit tillsammans och vad var din första reaktion när Sandra berättade att hon var gravid?
Ungefär 6,5 år och svaret på den andra frågan hittar du alltså här!

Tar ni hand om Melvin lika mycket?
Nej får jag faktiskt säga på denna fråga. Eftersom Melvin är bunden till Sandra angående amning så blir det naturligt att hon tar hand om han mer. Byta blöja kan jag göra men där brukar vi turas om. Idag var Sandra på stan tex och då var jag med Melvin. När han är vaken brukar jag sitta i soffan och gosa med honom också så jag träffar honom också. Dock sover han mycket så det är faktiskt mest amning eller byta blöja som uppehåller hans vakna tid.

Hur träffades du och sandra? och svara helst inte så kort, vill ha en liten berättelse här:)
Vi började faktiskt prata genom msn och lunarstorm. Min vän var tillsammans med Sandras syster så det föll sig faktiskt naturligt. När jag spelade TV-pucken smsade vi som galningar och sedan var det dags att träffas IRL. Min första tanke om henne var att hon var så himla kort. 158 cm över marken, på bilderna såg hon längre ut. Men ack så underbar hon var.

vart bor ni någonstans? hade du tänkt att vara pappaledig någonting? beskriv känslan när du såg melvin första gången? var du rädd på förlossningen?
Vi bor i karlskrona. Jag ska inte vara pappaledig någonting utan jag sparar de dagarna jag måste ha och sen ger jag mina andra dagar till Sandra. Då jag pluggar nu kan jag inte ta ut pappadagarna ändå.
Jag hatar allt som har med blod och dylikt att göra men under förlossningen glömde jag bort allt det. Fick dock lägga mig ner en stund då hela världen tycktes snurra. Men det gick finemang.
När Melvin kom ut såg jag bara ryggen på honom så jag hade inget aning vilket kön det var. När Sandra frågar vad det blev så vänder dem honom om och då utbrister jag; det blev en snopp! Då var det mitt lyckligaste ögonblick någonsin. Jag var så stolt, både över Melvin och Sandra. En helt underbar känsla som måste upplevas för att förstå.

pluggar sandra oxå på högskola? hur får ni ekonomin att gå ihop med tanke på att du förmodligen har en maxinkomst på 7820 eller nåt?
Sandra har jobbat innan och inte läst på högskola.
Den summan du skriver räcker och blir över. Eftersom vi inte har alltför många räkningar varje månad så räcker det gott och väl. Sedan får ju Sandra föräldrapenning också så vi klarar oss. Skulle det krisa någon månad finns det pengar sparade sen innan.

Var Melvin planerad? hur gamla är ni :)?
Nej, det var han inte. Sandra fyller 22 och jag fyller 21 i år.

Har du aldrig blivit orolig att du skulle bli en bra pappa o så ?
Orolig för att bli en bra pappa? Jag tolkar frågan såhär: Har du aldrig blivit orolig för att du skulle bli pappa?
Nej det har jag aldrig varit. Jag älskar barn såpass mycket och jag har bekanta som vi skulle kunna fråga om råd om det behövs. Jag känner verkligen stöd från farmor/farfar och mormor/morfar, tror det är viktigt då har man stöd om det skulle behövas. Så det är oerhört skönt att känna det stödet från dem.

Då tackar jag för denna gång!

Kommentarer
Postat av: evelinafahlström

Så ni blev alltså tillsammas när ni var 14-15? :o :)

2009-02-12 @ 08:18:45
URL: http://fevelina.blogg.se/
Postat av: Trinidaz

Var riktigt intressant och läsa svaren på frågorna.



Lycka till.

2009-02-12 @ 11:35:38
URL: http://trinidaz.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0