Nu kör vi igång igen!

Nystart, återkomst, comeback... Många ord som kan beskriva det jag nu kommer syssla med. Kommer härmed försöka skriva ett par rader varje kväll. 
 
Vad har hänt sedan sist?
 

Sist jag skrev var för ett år sedan så givetvis har det hänt mycket. Både vad gäller Melvin och annat. Kommer stolpa upp några punkter om vad som hänt sedan sist.
 
  • Tomten var på besök
  • Nyår firades med vänner
  • Melvins 3-årsdag firades med tårta och kalas
  • Flyttade till ett flerfamiljshus med egen uteplats och tillgång till trädgård
  • Fick ett jobb på en bank i Kristianstad (~12 mil enkel resa ~2 timmar enkel resa med tåg)
  • Fick reda på att jag ska bli pappa igen
  • Spenderade sommaren med att kolla ut genom ett tågfönster och såg solen lysa över åkrarna
  • Träffade många härliga kollegor
  • Semestern spenderades på Kreta i 35 grader sol och värme
  • Sandra fyllde 25 år
  • Semestern tog slut
  • Fick jobb i Karlskrona igen (~15 min enkel resa med buss)
  • Slutade jobbet i Kristianstad och fick en fin "hejdå" present
  • Började det nya jobbet på en annan bank i Karlskrona
 
Det är väl ungefär det som har hänt. Har varit på det nya jobbet i 2 dagar och försöker sätta mig in i allt. Det är nya datorsystem, nya kollegor och ny pendlingstid. Finns det några mattesnillen där ute som läser så kan jag också konstatera att det underlättar att jobba på hemmaplan. 
 
"Studentfarsan" får leva kvar även om det kanske skulle kunna ändras. Men man ändrar inte ett vinnande koncept. 
 
Det var allt för nu!
 

Kommentarer
Postat av: Carolin Emmelies kompis

Jaa vad roligt att du kommit igång igen! :D

Svar: Ska försöka hålla igång det denna gången :)
Daniel Blom

2012-12-01 @ 17:34:40
URL: http://carolinvestman.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0