Börjar närma sig #2!

Studentfarsan må kanske vara borta men jag är lika nervös som jag var då. Jag talar om barn nr 2 som beräknas komma i början av januari. Ska det bli 2 st januaribarn eller ska det bli en decemberunge? Många frågetecken. 
 
Jag är nästan mer nervös inför denna förlossningen än vad jag var förra gången. Förra gången visste jag inte vad jag skulle förvänta mig. Nu är det annorlunda. Nu har jag varit med om detta en gång. Även om allt gick fint förra gången så är det ju inget som säger att det kommer göra det denna gången. Att se sin sambo ligga där och plågas är ju knappast det roligaste jag varit med om. Man är maktlös, man kan inte minska smärtan på något sätt. 
 
Vad är egenltigen faderns roll i en förlossning? Jag gissar på att den är att finnas där som ett stöd, få ta emot massa skit, peppa och heja på. Kan väl se en förlossning som att man går till en fotbollsmatch för att stödja sitt lag. Fast man går ett steg längre än att bara heja på sitt lag. 
 
Nu blir jag nästan peppad på en förlossning, men när dagen kommer så är det bra om man är redo. Sist blev det lite hastigt och lustigt. Nu ska jag packa väskan till förlossningen/BB i förtid så att vi får allt med oss. Sist hade vi inte ens hälften av de saker vi behövde..
 
Det börjar dra ihop sig.. 5-6 veckor kvar nu..
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0