Kanske en av världens stoltaste pappor!

Världens stoltaste pappa är väl kanske i överkant eftersom det finns så många stolta pappor världen över. Men en topp tio placering ligger jag inne med iallafall. De senaste dagarna har jag haft världens bästa son! Han har varit hur härlig som helst och jag har verkligen njutit varje sekund. Ettårsdagen närmar sig sakta men säkert och på fredag fyller Melvins kompis Arvid 1. Han är först ut i mammagruppen och sedan rasslar det bara på.

Det har hänt så många grejer den senaste månaden att det är svårt att beskriva vad han är kapabel till. Man slutar inte förvånas av vad han kan. Idag när Sandra sorterade tvätt kom Melvin gåendes och tyckte det såg allmänt roligt ut. Han gick därför fram till en hög, plockade upp en tröja och gick och öppnade tvättmaskinen och slängde in tröjan. Barn förstår nog mer än vad man tror.

I takt med att allt det här ökar faktiskt min blogglust och när jag sitter här kliar det i fingrarna. Det är nog på tiden för de senaste månaderna har varit bedrövliga. Ska försöka plita ner ett inlägg om dagen igen även om det är tenta på fredag och jag kommer antagligen sitta hela veckan på biblioteket. Men det löser vi, annars kanske det blir lite bilder iallafall.

Vet inte vad jag har skrivit innan men jag tänker berätta vad Melvin kan. Han har nu gått i ungefär en månad och från början gick det stappligt medan han nu nästan är övermodig. Han tror sig kunna gå så bra att han ibland försöker springa och därför står han på näsan väldigt ofta. Talet är väl det som har gått framåt mest på sistone. Han kan nu orden "mamma", "pappa", "titta", "där", "Olly" (Molly) och "nej". Det mest komiska som finns är när man frågar om man får en puss och han svarar "neeej" eller när han går runt och säger "najnajnaj" för sig själv. Ordens betydelse kommer mer och mer. När man pratar med honom förstår han vad man menar. Det är rätt fascinerande att han förstår vad man säger och han härmar mycket av det man gör. Jag såg filmen "Scary Movie" igår och fastnade för scenen när dem ringer till varandra och säger "Waaaaazzzzuuuuup". Därför gjorde jag likadant som dem gjorde på filmen imorse. Det hela slutade med att Melvin satt med tungan ute och vrålade "aaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaahhhh".
Det här är kanske inte överdrivet intressant för er men det är mest så att jag och Sandra ska komma ihåg vad Melvin kunde vid denna tidpunkt. Alltid roligt att gå tillbaka och läsa det senare.

Nu ska jag gå och lägga mig eftersom Melvin vaknar nog runt klockan 5 imorgon. Godnatt!













Kommentarer
Postat av: sanna

vilken fin liten familj ni är :D

2010-01-11 @ 10:48:02
Postat av: Robin

Du må vara Sveriges FINASTE pappa iaf :P

2010-01-16 @ 13:20:31
Postat av: Julia - Aupair i Norge

Otroligt söta ;)

2010-01-16 @ 18:54:40
URL: http://mittaupairlivinorge.blogg.se/
Postat av: Anonym

Kan du inte berätta om vad de är du pluggar??=)

2010-01-20 @ 10:09:52
Postat av: M

Vad hände med ett inlägg om dagen Daniel?!

2010-01-20 @ 12:43:17
URL: http://martinailondon.blogg.se/
Postat av: M

Vad hände med ett inlägg om dagen Daniel?!

2010-01-20 @ 12:44:22
URL: http://martinailondon.blogg.se/
Postat av: Hannah

Gud va söt han är (;

2010-01-22 @ 20:56:36
URL: http://hanuut.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0