Inlägg av Sandra


Melvin och pappa busar


Joda vi lever här hemma. Dagarna bara försvinner just nu. Melvin har fyllt 1 år och är numera en stor kille som lär sig nya saker varje dag. Det nyaste är att han gör rörelser till blinka lilla stjärna, Baka kaka, Imse vimse spindel. Klappa händerna. Han tror han kan springa, och ja visst det går snabbare än att gå men det är inte stadigt. Han svara alltid om man tex frågar vart är lampan Melvin?! då svarar han där.

Han är inne i en period nu då han verkligen testar mig och Daniel med ALLT, säger vi nej slänger han sig på golvet och skriker. Men dom gångerna han inte håller på så är han underbar. Han vill vara i centrum hela tiden han är en liten clown, charmar de flesta just nu.

Vi har fått en dagisplats på vårt första val. Så den 6 april börjar Melvin på dagis. Vet inte hur mkt jag ska jobba då jag fortfarande har rätt mycket dagar kvar. Ni som har satt upp en plats på  40 timmar vet ni om man måste anväda dom eller kan jag jobbar 50-75% och sen ta ut föräldradagar resten? är sånt ok för dagis? har ju tänkt börja jobba heltid i augusti. så hade tänkt höja hans timmar då.  (hoppas någon förstod)

Mammas och pappas ögonsten.

Kommentarer
Postat av: Emelie, mamma till Lukas

Jag ringde FK nyss och frågade just om dagis å föräldrarpenning ;) Så jag ska ha lukas Två dagar på dagis sen ta ut tre dagar föräldrarpenning =) När han är på dagis ska jag plugga på distans och de gick super sa hon! =) Sen jobbar jag en dag i veckan också =P Däremot om ni skriver honom 40 timmar kommer ni att få betala för 40 timmar så ni kan ju bara sänka tim-antalet+ Man ska inte förlora ngn plats då utan dem får bara ha visst antal barn inskrivna på dagiset. Eller så är det i af här i huddinge :) Så jag har alltså en plats på 15 timmar nu som jag begärt sen kan jag närsomhelst utöka den och dem får inte ta in något barn på resterande timmar han inte är där osv =)

2010-02-08 @ 17:24:35
URL: http://mellemus.blogg.se/
Postat av: Anonym

ja de går! Men det brukar inte gillas om du gör tvärtom. dvs jobbar 50% och låter honom iaf gå heltid på dagis. Prata med de och berätta hur du vill göra så funkar de fint! Lycka till!

2010-02-09 @ 20:20:38
Postat av: Lena

Hallå här händer inte mycket, vill se lite bilder på gullungen.

2010-03-04 @ 19:13:47
Postat av: Evelina - Gravid i v31 ♥

Hejsan :) Hoppas allt är bra!

Var gärna med och tävla i min blogg. Du kan vinna fina priser från apoteket.

Kram Evelina

2010-03-29 @ 09:39:56
URL: http://loon.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0