Ögoninflammation?

Dagen som började så bra har slutat ganska trist faktiskt.

När vi vaknade var det en glad och pigg kille som busade runt här hemma. Vi gjorde oss iordning utan gnäll och sedan gick jag med honom till dagis. När vi kom fram var han ivrig med att få springa in till dom andra barnen och såfort mockasinerna var på så försvann han in till de andra barnen. När jag kom in var han knappast intresserad av mig utan efter ett snabbt hej då gick jag därifrån.

Jag själv satte mig och pluggade på en parkbänk i parken med anledning av det otroligt sköna vädret som var i förmiddags. Efter en stund slöt Sandra upp och det var dags att hämta lilleman.

När vi kom fram hade de inte hunnit äta lunch så vi satte oss utanför för att vänta på att han skulle äta klart. När fröken kom ut med honom sträckte han ut sina små armar och började storgråta. Om det var för att han var glad över att vi kom eller att han visste att han skulle få sova låter jag vara osagt.

Han somnade iaf efter några 100 meter i vagnen och vi gick hem och ställde honom ute på balkongen eftersom han brukar sova bättre då.

När han sedan vaknat gick Sandra och tog in honom. Då hade han lite gegg i ögat men vi tänkte inte mer på det. Sedan åkte Sandra och han ut till en park med lite djur och en lekplats. Där träffade han flera av sina goda kamrater som är jämnåriga med honom. De busade i någon timme och när de kom hem hämtade de mig för att vi skulle åka och kolla på gummistövlar till Melvin.

När vi var klara med gummistövelinköpet ville Sandra springa in på Lindex en runda medan jag och Melvin väntade i bilen. Undertiden vi satt i bilen somnade lilleman. Sandra ringde och sa att hon hade hittat ett billigt regnställ på rean. Halva reapriset tackar man inte nej till för ett dagisregnställ. Hon bad mig komma in med plånboken och då insåg jag att den var faktiskt hemma. Så vi fick lägga undan regnstället och åka hem och hämta min plånbok för att sedan åka tillbaka och köpa regnstället. 

Melvin sov undertiden och när vi var hemma igen hade han hela ögat nästan igenkorkat med gegg. Nu misstänkte vi att det rör sig om ögoninflammation och efter en febermätning som visade 39 grader kan vi nog konstatera att det rör sig om det.

Istället för dagis imorgon blir det till att ringa upp till distriksläkaren för att försöka få en tid. Eftersom hans förkylning inte släpper och hans hosta inte har gått över på 5 veckor kan en tid bara göra gott.

Vi får se hur natten blir och förhoppningsvis att han och Sandra får en tid imorgon. Jag åker till skolan redan vid 20 i 8 imorgon för tenta och föreläsning.

Nu ska jag plugga det sista och sedan sova. Ha en trevlig kväll! 

Kommentarer
Postat av: Sanna

Hoppas stackaren kryar på sig, vilken otur:(

2010-04-13 @ 23:38:49
URL: http://suusannaa.blogg.se/
Postat av: Sabina-mamma vid 15

Hejhej!

Är du sugen på att tävla om kläder/armband etc, för ditt/dina barn?

I min blogg pågår just nu en tävling fram tills den 30April - kika gärna in och medverka.

http://saabiina.blogg.se/2010/april/14-april-10-tavling.html



Tack på förhand!

MVH, Sabina & Leon

2010-04-14 @ 14:55:01
URL: http://saabiina.blogg.se/
Postat av: Sessan

Krya på minstingen

2010-04-14 @ 14:56:38
URL: http://sessansally.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0