Sådärja!

Tack för eran respons på förra inlägget. Har nu haft en bloggfri helg och funderat. Kör på ett tag till.

Helgen spenderade jag och Sandra var för sig. Jag var tvungen att plugga i lördags och sedan skulle jag spela match. Istället åkte Sandra och tog en heldag med mormor och morfar. Sedan slutade det med att hon och Melle även sov där. Efter jag lirat match bjöd jag hit Robin K. Vi kollade på fotboll och spelade Wii. En mycket trevlig kväll måste jag säga. Fast det var ensamt att somna själv även om Molly gjorde ett gott försök att hålla mig sällskap. 

Saknade till och med att stiga upp klockan 5 för att ta Melvin som vaknat. Man värdesätter saker på ett helt annat sätt när man inte får uppleva det.

Söndagen kantades av ännu mer plugg efter en rejäl sovmorgon. Det var första riktiga sovmorgonen på många månader. Men jag kom på att jag hellre stiger upp tidigt för annars känns hela dagen förstörd. Sedan hann jag med en match till. Sandra och Melvin var ändå uppe på Kosta Outlet och shoppade.

När jag kom hem så kom jag hem till en kille som inte ville äta upp sin gröt. Han verkligen tvärvägrade så vi började leka istället. När han tröttnat på det badade vi en stund. Sedan försökte vi att ge honom lite gröt igen. Men återigen vägrade han och vi fick inte ens i honom halva portionen. Men han sov som vanligt under natten och det var inga problem.


Idag vaknade han vid 5-tiden och efter att ha busat i sängen en stund blev det grötdags. Han åt dåligt men lyckades ändå få i sig sin gröt. Efter det somnade han om mellan oss och sov ända fram till 8. Så det var rätt lyxigt faktiskt. Sedan gjorde vi oss iordning och jag gick till biblioteket för att läsa. Måste säga att biblioteket är väldigt underskattat. Det som hade tagit mig 4-5 timmar hemma tog mig 2 timmar på bibblan. Dit ska jag fler gånger i veckan!

Sedan åkte jag till skolan där det var lektion i affärsredovisning. BTH firade 20 år med tårta så dagen får sammanfattas som lyckad.

När jag kom hem möttes jag av ett stort leende. Där satt Melvin och garvade när jag kom hem. Det är verkligen mysigt att få sån respons när man kommer hem. Så vi satte oss och lekte en stund innan det var dags att börja laga mat. Sandra lagade maten och jag diskade. Melvin satt i sin stol bakom så Melvin och jag passade på att sjunga lite. Han satt och klappade (slog) takten medan jag sjöng. Det kanske är en liten trum-kille jag har. Det återstår att se när jag introducerar Guitar Hero för honom. Han får ta trummorna medan jag tar hand om gitarren.
När vi skulle sätta oss för att äta hade klockan blivit dags för gröt för Melvin. Han hade bytt ut sin annars goa stil mot en lite kinkigare stil. Så där satt vi alla tre och åt. Eller tre var vi inte. Det var egentligen bara 2. Melvin vägrade att äta även idag. Det slutade med att hela han var full med gröt och han var tvungen att bada. Efter det testade vi igen men han vägrade och idag var det inte mycket gröt som slank ner. Men han somnade gott iaf.

Imorgon kommer BVC på hembesök och då kan vi passa på att fråga om råd. För det är inte bra om han inte äter ordentligt. Annars är han ju hur glad som helst för mat.

Imorgon kommer som sagt BVC hit för hembesök. Ska bli roligt eftersom hon inte sett Melvin på väldigt länge.

Nu ska jag ta och sova lite innan det är dags att stiga upp. Godnatt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0