Du hörs i halva butiken Melvin!

Nu kanske det är läge att uppdatera bloggen lite. Var ett tag sen om man inte räknar med innan idag.

Det som är tråkigt med plugget kombinerat med Melvin är att jag sällan får umgås med lilleman. Som det ser ut nu får jag träffa honom på morgonen och lite på kvällen. Tycker det är extremt tråkigt att inte få se sin son mer än någon timme varje dag. Han går och lägger sig redan halv 7.

Som igår, då gick jag i skolan från 13-16. Innan skolan var Sandra och Melvin iväg på babysång så då hann jag träffa Melle 2 timmar på morgonen. När jag sedan hade tagit bussen hem från skolan och handlat var klockan halv 6. Sandra var iväg och jag passade på att äta lite mat. När Melvin och Sandra kom hem kvart över 6 var lilleman hungrig och trött. Jag gav honom gröt och sedan blev det läggdags för honom. Hur kul är det att ha barn om man inte får träffa dom?! It sucks, hard!

Idag vaknade Melvin redan klockan 5 och som vanligt är han inte det minsta still när han vaknar till. Även om han fortfarande är trött så ska han inte somna om. En grötpaus senare somnade han igen. Men hur lätt är det att somna om när man har varit vaken 40 minuter. Det är inte det lättaste. Så somnade nog bara om en halvtimme innan det var dags att stiga upp och gå till skolan.

När jag kom hem från skolan var det full fart här hemma. Melvin kröp runt som en galning och tuggade på allt han kunde hitta. Vi lämnade han ensam någon minut och under tiden hade han börjat äta på en tidning. Sandra och jag fick kämpa för att få ut pappret ur munnen. Jag höll och Sandra grävde i hans mun som en galning. Haha, den lilla killen bara skrattade. Han visste säkert om att han inte fick äta tidningen och skrattade oss rakt i ansiktet.

Efter lite mat åkte vi och handlade. Med oss hade vi världens goaste unge. Han satt i vagnen och skrek, inte något ledset skrik utan snarare flera väldigt glada skrik. Jag överdriver inte om jag säger att halva City Gross hörde honom. När vi kom fram till kassan började jag plocka upp varorna på bandet och Sandra packade ner dom i påsar. Varje gång jag böjde mig ner för att ta något ur vagnen skrattade Melvin. Han hade väldigt roligt och även gubben bakom. Han stod och småflinade hela tiden när Melvin höll på. Till slut både skrattade och skrek han på samma gång. Jag skrattade nog minst lika mycket för han är verkligen en vild kille.

Påväg hem fick vi stanna för att en bil skulle bli bogserad av en annan bil. Den bilen som blev bogserad hade nog glömt lägga bilen i friläge eller glömt handbromsen. För den började hoppa fram och sedan gick repet sönder och flög all världens väg. Förvånar det er om jag säger att det var en gammal dam som körde? Inget illa menat.

Efter att vi burit upp alla varor i lägenheten var jag tvungen att pysa iväg på träning. När jag kom hem sov Melvin så jag och Sandra käkade lite. Efter det tittade vi (läs; jag) på idol och det är nu det är som allra roligast. När folk som är mindre begåvade försöker kvala in. När alla kan sjunga är det inte lika roligt. Men det är konstigt att man redan nu har utsett sina egna favoriter. Får hoppas det går bra för dom.

Nu lägger jag in lite bilder sedan ska jag gå och lägga mig. Imorgon väntar plugg och sedan ska jag nog passa på att bara umgås med Melvin. Vi får se vad som händer. Godnatt!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0