"Mamma", där är lampan!

Nu var det bra länge sedan jag skrev och får ta 10 minuter och plita ner ett inlägg.

Som ni kanske förstår är det full rulle, både i skolan och här hemma. Är så trött på allt som har med skolan att göra. Jag tillbringar all min vakna tid till att plugga, förutom 2-3 timmar varje dag som jag försöker träffa Melvin. Har sovit i snitt ungefär 5 timmar varje natt denna veckan och det kommer inte bli mycket mer sovande nästa vecka heller.

Men Melvin går det bättre och roligare för. Han har lärt sig säga mamma, iaf när han blir ledsen eller om Sandra går iväg. Kanske inte så oväntat eftersom han tillbringar mycket tid med henne. Vi har också lärt honom vad lampa är. Frågar man honom "var är lampan?" säger han "AH", tittar upp i taket och pekar på lampan. Så duktig har han blivit på bara en vecka.

Häromdan när han och jag lekte i hans rum hände en ganska rolig sak. Han ställer sig upp vid hans lära-gå-vagn  och gick iväg med den. Blev riktigt snopen att han kunde gå iväg med den själv, man märker att tiden går fort. Jag försöker njuta av varje sekund jag träffar honom för det är inte mycket.

Jag har ständigt ont i huvudet, är stressad och irriterad eftersom det är så mycket i skolan. Även om jag pluggar alla vakna timmar hänger jag inte med och det är jag inte ensam om i klassen. Problemet är bara att man inte bara kan strunta i det och skjuta upp det. Jag kan inte sluta även om jag mår skit. Det är verkligen inte roligt att skälla på Sandra för minsta lilla hon säger men eftersom jag mår som jag mår blir det så. Det känns tråkigt då Sandra alltid ställer upp och jag får så dåligt samvete. Hon är guld värd...

Nu ska jag sova för imorgon blir det plugg som vanligt. Godnatt på er!


Kommentarer
Postat av: sanna

förstår att de måste kännas skit jobbigt.men det kommer nog vara värt allt slit i slutändan när duy står där med din utbildning=)

2009-10-11 @ 12:27:20
Postat av: Sussi

Usch förstår att det blir jobbigt med så mycket plugg. Hoppas inte jag får fullt så mycket till våren!

2009-10-12 @ 09:54:29
URL: http://sussey.blogg.se/
Postat av: Andreas

vad roligt att höra att den lille göra såna framsteg.. Jätteduktigt som går så redan nu tycker jag. =)

Skönt att allt verkar flyta på som vanligt för dig. =)

Hare bra// Andreas

2009-10-13 @ 15:15:54
URL: http://alicespappa.blogg.se/
Postat av: Lisen/Louise

Vad roligt att det går framåt för melwin! :)

Ni är duktiga! Du är duktig som pluggar och har familjen samtidigt! :) kram!!

2009-10-13 @ 19:41:24
URL: http://louiseferm.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0