Äntligen!

Nu är jag klar med 2 arbeten - ett stort arbete plus tentaplugg kommer närmast på schemat! Det har varit hektiskt ända sen skolan började. Det är väl så studenter ska leva. Men jag har verkligen tagit mig tid till Melvin och det är jobbigare än att plugga, haha. Han är ju överallt den där lille mannen. Häromdan hittade han en banan i skötväskan som han började äta på - med skalet på. Hörs det inga ljud från honom bör man kolla upp vad han sysslar med.

Igår vaknade jag upp med ont i halsen, typiskt när man har massor att göra. Men jag lindrade det med te och det kändes bättre ju längre dagen gick. Idag har det känts sämre och förkylningen är värre också. Men det finns ingen anledning att dra ner på tempot, det hinner jag inte med.

Idag har Melvin och Molly varit ute med lära-gå-vagnen (bilder kommer imorgon). Melvin gick medan Molly låg i vagnen. Jag la dit henne för att Melvin skulle ha någon att köra, trodde att hon skulle hoppa bort, men hon la sig bekvämt där och ville inte flytta sig. Rolig katt det där. Som ikväll när Sandra kollade på teve i soffan med massa kuddar bakom huvudet. Då kommer Molly och lägger sig under alla kuddar. Mystisk liten katt.

I förra veckan var en hantverkare här och fixade nya tapeter i Melvins rum. Han har numera vita tapeter med en fondvägg med stjärnor på. Vi blev otroligt nöjda med resultatet, även om jag fick be honom vända på tapeten när han redan gjort två våder. Men det blev riktigt fint och nu är det fixat med lite nya möbler från Sandras IKEA-resa.

Nu ska jag kolla klart på en film och sedan sova för imorgon väntar tentaplugg som är nästa fredag. Ha det bra och sovgott!

Kommentarer
Postat av: Okana - lyckligaste mamma till juvelen Ajdin

Kika in och var med och tävla du också :)

http://zlatnaribica.blogg.se/2009/october/vinn-ett-avstandslarm.html#comment

2009-10-14 @ 20:50:22
URL: http://zlatnaribica.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0